Вицепремиерът Кунева откри лаборатория в професионалната гимназия. Гост в столичната ПГ по транспорт и енергетика бе и посланикът на Швейцария у нас Н. Пр. Денис Кнобел.
В лабораторията учениците могат да използват осцилоскоп, за да измерват в реално време различни параметри за работата на автомобила. Инсталирани са и четири симулационни табла, които демонстрират устройството и действието на мехатронните системи в колите. Това е единствената подобна учебна лаборатория в страната и дава възможност на учениците да работят със съвременна техника за диагностика на състоянието на автомобила. Оборудването е на стойност 160 хил. лв., осигурени с подкрепата на МОН, Посолството на Швейцария, фирма производител на автомобили и от бюджета на училището. Директорът Таньо Стойчев изтъкна, че в училището всяка година се открива по една нова модерна работилница и вече се водят преговори за следваща лаборатория. Вицепремиерът Кунева подчерта, че гимназията е отличен пример за доброто партньорство между бизнеса и училището, като посочи, че подобно сътрудничество ще вдигне на крака професионалното образование в страната. От тази учебна година в училището има паралелка в дуална форма на обучение. Децата са в специалност „Газова техника“ и ще се обучават паралелно в училището и в реална работна среда. Паралелката е сформирана по проект ДОМИНО, който МОН изпълнява по Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Министър Кунева съобщи, че проектът ДОМИНО ще бъде продължен с подкрепа по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ и ще бъдат открити нови 100 паралелки с дуална форма на обучение. Развитието на професионалното образование беше тема на дискусия по време на посещенията на вицепремиера Меглена Кунева и в областите Кюстендил, Пазарджик и Благоевград. На срещите си с учители, директори и представители на местната власт тя подчерта, че усилията на МОН са насочени към това пазарът на образование да се срещне с пазара на труда. „За съжаление, сега те до голяма степен се разминават. Затова е необходимо да намерим пресечени точки заедно с бизнеса и общините“, каза Кунева. Тя подчерта, че общините са онези, които могат да привлекат бизнеса, да кажат как ще се развива икономиката в близките години и да помогнат за адаптирането на професионалното образование. МОН създава методология, по която бизнесът и професионалните гимназии да могат заедно да разработват учебни планове за дуалното образование. Ще се използва опитът при формирането на плановете за професии, по които вече има дуално обучение. Кунева подчерта, че в тях трябва да залегне и придобиването на умения за учене през целия живот, като технологиите, прилагани в различните професии, се променят много бързо.
Четете повече в бр. 44, 3 – 9 ноември 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg