Социалната педагогика в ХХІ век – в търсене на идентичност и метанаучни измерения
Dr. Maya Tcholakova, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.01
Absract. Статията представя основни тенденции в развитието на социалната педагогика като наука, академична дисциплина, специалност и практика в първите десетилетия на ХХІ век…
Социалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции
Доц. д-р Марина Пиронкова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.02
Absract. Статията изследва проблемите в развитието на социалната педагогика в Германия пред последните три десетилетия, като анализира особеностите и тенденциите в три насоки: социалната педагогика като наука, като професионално поле и като подготовка на специалисти…
Съдържателни измерения на възпитателния профил на социалния педагог
Доц. д-р Александър Ранев
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.03
Absract. Статията е насочена към изясняване на един от съществените аспекти в професионалния профил на социалния педагог, а именно неговата възпитателна роля и функции…
Насоки за педагогическите съветници в борбата им за предотвратяването на кибертормоза в училище
Ас. д-р Ина Дикова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.04
Absract. През последните десетилетия кибертормозът, известен още като „онлайн тормоз“ или „електронно насилие“, се разви като сериозен социален проблем за обществото и по-конкретно за училището, като микрокосмос на обществото…
Levels of Self-Educational Activity of Students of Humanitarian Faculties of the University
Dr. Iryna Sereda, Assoc. Prof.,
Dr. Nina Stelmah, Assoc. Prof.
V.O. Sukhomlynskyi National University of Mykolaiv – Mykolaiv (Ukraine)
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.05
Abstract. The research at the Mykolaiv V. Sykhomlynskyi National University provided diagnostics of levels of self-educational activity of students of humanities faculties…
The Science of Upbringing, Training and Education – Historical Review, Etymological Research and Interpretation of Pedagogical Concepts
Dr. Elitsa Petrova, Assoc. Prof.
National Military University (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.06
Abstract. In the article, the author tries to provide the reader a view on the science of upbringing, training and education, scientifically based and supported by a number of scientific evidence…
Овластяването на детето през очите на хуманитарните професионалисти
Доц. д-р Офелия Кънева
Варненски свободен университет „Черноризец Храбър“
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.07
Absract. Според Конвенцията на ООН за правата на детето децата следва да бъдат подкрепяни и овластявани да изразяват своето мнение относно бъдещето си, начина си на живот и всичко, което има отношение към тяхното съществуване. Това е особено важно, когато децата са в социалната система и са в неравностойно положение, в грижа…
Анализ на резултатите от проведено проучване за нотната грамотност на студенти – бъдещи педагози
Гл. ас. д-р Ралица Димитрова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.08
Absract. Настоящата разработка представя резултати от проучване на наличната нотна грамотност на настоящи студенти – бъдещи педагози…
Формиране на умения за създаване на текст у учениците в началния етап на основната образователна степен
Д-р Ирена Райкова
137. средно училище „Ангел Кънчев“
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.09
Absract. В статията се представят резултатите от проведено емпирично изследване с ученици от началния етап на основната образователна степен. Обект на изследване е обучението по български език и литература…
Правилна организация и проблеми в процеса на изграждане на предметно-развиващата среда в детската градина през обектива на компетентностния подход
Ас. д-р Надя Делчева
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”
https://doi.org/10.53656/ped2024-6.10
Absract. В настоящата разработка се проследяват влиянието и етапите на правилната организация на предметно-развиващата среда и нейната връзка с компетентностния подход в процеса на формиране на ключовите компетентности при децата в детската градина…