"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Чертаят бъдещето на образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-09-2020
in Uncategorized
A A

„Няма съмнение, че ни очаква нелека година. Но съм убеден, че системата ще се справи, защото тя получи висока оценка за работата си през втория срок на миналата учебна година, преминал в карантина“ Това коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред членовете на Отрасловия съвет, които се събраха на първото си работно заседание от началото на учебната 2020/2021 година. Министър Вълчев уточни, че приоритетите през предстоящите месеци са свързани с пандемията. И препоръча на училищата да работят в мрежа, защото практиката показва, че така те взаимно си помагат и резултатите са видими. Сред приоритетите той посочи работата по Механизма, която би била още по-успешна, ако го има ежедневното взаимодействие с родителите. Не скри факта, че все още има силно безотговорни родители, които възпроизвеждат безотговорност и в новите поколения. „С това могат да се справят най-добре само учителите“, категоричен е министър Вълчев.
Ще продължи закупуването на устройства за пречистване на въздуха в българските училища и детски градини. Продължава политиката за изграждането на STEM кабинети. В контекста на това министър Вълчев изрази надежда, че своевременно ще бъде приет бюджет 2020 – 2021, за да има средства за амбициозната програма.
Предстоят и промени в учебните планове за V – VII клас по математика, география, природни науки. Част от фактологията отпада, за да има повече време за затвърждаване на знанията. Социалните партньори приеха да работят съвместно с МОН по очертаните приоритети. Според Синдиката на българските учители в лицето на неговия председател д.ик.н. Янка Такева сред приоритетите са изграждане на мотивираща учебна среда, кадрово обезпечаване на системата, нов ракурс в професионалното образование в контекста на Зелената сделка и необходимостта от промяна на професии и специалности; квалификацията на учителите и като резултат от всичко това – подобряване качеството на образованието и на възпитателната работа.
Председателят на „Подкрепа“ д-р Юлиян Петров акцентира върху привличане на млади кадри и необходимостта от развитие на наставничеството в тяхна подкрепа. Както и върху компенсаторните механизми на учителския труд.
За НУС приоритет е финансирането. Според Асен Александров – председател на Сдружението на директорите в системата на образованието, важен акцент е развитието на компетентностите на младите хора. А това ще стане чрез промяна във формата на изпитване V – XII клас, промяна в учебните планове, за да отговарят те на формата на изпитите, подготовка на учителите да работят в посока развитието на компетентностите на децата, и не на последно място – промяна в подготовката на бъдещите учители.
„Задачата ни е да осигурим максимално здравословна среда, за да имаме успешна година – коментира зам.-министърът на образованието инж. Таня Михайлова.
В заключение министър Вълчев припомни, че е готова рамката на стратегическия документ „Образование 2030“, който чертае развитието на системата за следващите 10 години.
Броят беше под печат, когато Отрасловият съвет продължи с разглеждане на промени в държавни образователни стандарти, свързани с приоритетите и политиките на държавата в областта на предучилищното и училищното образование: Наредба №5 за предучилищното образование, Наредба №10 за организация на дейностите в училищното образование, в Наредбата за приобщаващото образование, Наредба №9 за институциите в системата на предучилищното и училищното образование, както и за финансирането им; и Наредба №4 за нормиране и заплащане на труда.

Your Image Description

Свързани статии:

Снимка еu2018bg.bgПоздравление на министъра на образованието и науката по случай Международния ден на учителя Внимавайте с дезинфектантите 40 млн. лв. гаранция за кредитите Законово надграждане на знакови промени
Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Обръщение на Цвета Караянчева – председател на 44. народно събрание, по повод 15 септември

Next article

БАН и Европейските дни на наследството

Next article
В ход е дигиталното обучение

БАН и Европейските дни на наследството

В ход е дигиталното обучение

2,5 млн. лв. за участие в европейски мрежи

Красимир Вълчев: Обществото изисква  от нас по-добри резултати

ПРИВЕТСТВИЕ на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев по повод новата учебна 2020/2021 година

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"