ПЕДАГОГИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНОИМЕТОДИЧЕСКОСПИСАНИЕ
ГОДИНА LXXXVI, 2014
PEDAGOGY
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 86, 2014
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS
                        СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1:     1 – 160
Книжка 2 / Number 2:    161 – 320
Книжка 3 / Number 3:    321 – 480
Книжка 4 / Number 4:    481 – 640
Книжка 5 / Number 5:    641 – 800
Книжка 6 / Number 6:    801 – 960
Книжка 7 / Number 7:    961 – 1120
Книжка 8 / Number 8:   1121 – 1280
Книжка 9 / Number 9:   1281 – 1440
30 YEARS THE FACULTY OF EDUCATION OF ST. CYRIL AND ST. METHODIUS UNIVERSITY OF VELIKO TURNOVO / 
30 ГОДИНИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ  ФАКУЛТЕТ  ПРИ  ВЕЛИКОТЪРНОВСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
9 – 16: Основни характеристики на мобилното обучение / 
[Basic Characteristics of the Mobile Learning] / 
Стоянка Георгиева-Лазарова, Лъчезар Лазаров / Stoyanka Georgieva-Lazarova, Lachezar  Lazarov
17 – 29: Учителски мрежи и професионалнo развитие / [Teachers Networks and Professional Development] / Теодора Вълова / TeodoraValova
30 – 40: Възможности  на  учебното  съдържание  по  музика  за  разширяване  на  музикалния  опит  на  учениците  в  условията  на  интеркултурно  образование /
[Variations of the Learning Content in Music About Expanding Students’ Musical Experience in the Intercultural Education] / 
Пенка Марчева / Penka  Marcheva
41 – 47: Основни компетентности в социално-педагогическата практика / 
[Basic Competencies in Social and Pedagogical Practical Work] / 
Боряна Здравкова / Boryana Zdravkova
48 – 54: Анализ  на  съществуващите  информационни  системи  в  съвременната университетска среда / 
[Analysis of Existing Information Systems in the Contemporary University Setting] / 
Лъчезар Лазаров / Lachezar Lazarov
55 – 62: Екология  и  устойчиво  развитие  в  предучилищното  образование /
[Ecology and Sustainable Development in Preschool Education] / 
Петя Конакчиева / Petya Konakchieva
63 – 66: Повишаване на ефективността на обучение при модул „Туризъм“ в начален етап на основната образователна степен / 
[Increasing the Effectiveness of  Training Module on „Tourism“ at Early Stage of Basic Education Degree] / 
Мирослава Петкова / Miroslava Petkova
67 – 73:  Функционално натоварване при подрастващи гимнастици  (9 – 10-годишна възраст) / 
[Functional Exercise Workout for Growing-up Gymnasts (Age Group 9 – 10)] / 
Калояна Крумова-Цончева / Kaloyana Krumova-Tsoncheva
74 – 78: Установяване  на  физическото  развитие  и  двигателните  качества  при 9 – 10-годишни ученици след обучение по миниволейбол и бадминтон / 
[Establishment of Physical Development and Motor Skills for 9–10-Year-Olds in Training by Minivolleyball and Badminton] / 
Мирослава Петкова, Светослав Стефанов / Miroslava Petkova, Svetoslav Stefanov
APPLIED EDUCATION / ПРИЛОЖНА ПЕДАГОГИКА
212 – 227: Museum education: purpose, benefits, learning solutions / Constantin Cucos
228 – 253: Приложение  на  софтуерната  платформа  Енвижън  в  урока  по  математика в І – ІV клас / 
[Application of the Software Platform Envision in  the Mathematic’s Lessons in I – IV Grade ] /  
Таня Вълкова, Елена Колева / Tanya Valkova, Elena Koleva
254 – 260: Детски  университети /  [Children’s Universities] /
 Боряна Иванова / Boryana Ivanоva
BOOKS / КНИЖНИНА
469 – 472: Казахска  етнопедагогика:  методология,  теория  и  практика /  
[Kazakh Ethnopedagogy: Methodology, Theory and Practice] / 
Ирина Колева, Irina Koleva
951 – 953: Нова и полезна книга / 
[New and Useful Book] / 
Божидара Кривирадева, Bozhidara Kriviradeva
1271 – 1273: Новата книга на Цецка Коларова „Гражданско образование в университета“ /
 [New Book of Tsetska Kolarova “Civic Education in University”] /
Клавдия Сапунджиева, Klavdia Sapundjieva
CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION / ПРОДЪЛЖАВАЩО ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
1039 – 1049: The Metamorphosis of Adult Education and Empowerment / 
Jan Gejel
1050 –  1056: Training Teachers for Non-formal Education: the Letter Programme / 
Alan Rogers
1057 – 1065: Продължаващото обучение като споделено социално учене / [Continuing Education as Shared Social Learning] / 
Стели Петева, Steli Peteva
DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
132 – 143:  Детското музикално творчество – фактор за цялостното развитие на ученика от началното училище / 
[The Children’s Musical Composition as a Factor for Primary Students Personal Development] / 
Гина Колева / Guina Koleva
144 – 154: Финансиране на средното образование в Холандия и България – cравнителен анализ/ 
[Financing of Secondary Education in the Netherlands and Bulgaria (Comparative Analysis)] / 
Албена Вуцова, Йоана Минова / Albena Vutsova, Yoana Minova
261 – 280: Оценяването  на  училището  през  призмата  на  очакванията на директори, учители и родители (Резултати от емпирично изследване) /
[School Evaluation through the Expectations of School Principals, Teachers and Parents] / 
Йонка Първанова / Yonka Parvanova
281 – 304: Университетското образование в България и Монголия (1990 – 2010 г.) /
[University Education in Bulgaria and Mongolia (1990 – 2010  г.)] / 
Туул Селенге / Tuul Selenge
401 – 411: Система за диагностика и оценка на познавателни и творчески умения /
[System for Diagnostics and Assessment of Cognitive and Creative Skills ] /
Боряна Тодорова, Boryana Todorova
412 – 418: Сравнителен  анализ  на  физическата  дееспособност  при  10-годишни ученици  от  Велико  Търново  и  Русе,  занимаващи  се  с  бадминтон  / 
[Comparative Analysis of Physical Capabilities of 10 year-old Students from Veliko Turnovo and Rousse, who Get Involved in Badminton Classes] /  
Мирослава Петкова, Илиян Илчев, Miroslava Petkova, Ilian Ilchev
521 – 543: Образователна  драма:  системи  на  приложение  в  училищната  практика. Образователен театър. Форум театър. / 
[Educational Drama: Systems of Application Scool Practices. Educational Theater. Forum Theatre.] / 
Мария Николова, Mariya Nikolova
544 – 557: Специфика  на  социалните  модели  и  тяхната  полза  в  педагогически  аспект / 
[Specifi city of Social Models and their Use in the Aspect of Pedagogy ] / 
Деян Делчев, Deyan Delchev
558 – 564: Средства  на  информационните  и  комуникационни  технологии  за  подпомагане обучението и самоподготовката по математика / 
[Information and Communication Technologies in Support of Math Teaching and Self-Study] / 
Стефан Стефанов, Stefan Stefanov
565 – 574: Педагогиката на свободното време в помощ на туристическото екскурзоводство / 
[The Pedagogy of Spare Time as a Help in Tourist Guiding] / 
Захарий Дечев, Zahariy Dechev
575 – 584: Постановка на музикално-сценични произведения с участието на деца (с примери от оперетката „Който не работи, не трябва да яде“ от Жул Леви) / 
[Production of Musical Stage Works With Children (With Examples from Operetta “Whoever Does Not Work Should Not Eat” by Jules Levy)] / 
Ставри Ангелов, Stavri Angelov
585 – 597: Подходът „Обучаеми  обучават  обучаеми  в  облака (04)“ –  първи  етап 
[The Learners Teach Learners in the Cloud Approach (ltlc) – Stage 1] / 
Иван Шотлеков, Деница Шаркова, Ivan Shotlekov, Denitza Charkova
779 – 794: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007 – 2013“ – инструмент за реализиране на политики за продължаваща професионална квалификация на педагогическите специалисти / 
[Human Resources development Program 2007 – 2013 – Instrument for Implementation of Policies for  Continuing  Professional  Qualifications  of  Pedagogical  Specialists]  / 
Анелия Андреева, Aneliya Andreeva
EDUCATIONAL TRADITION AND INNOVATION / ОБРАЗОВАТЕЛНА ТРАДИЦИЯ И ИНОВАЦИИ
199 – 211: Образователните  политики  на  ЕС  относно  педагогиката  на  чуждия език във висшите училища / 
[EU Еducational Policies on the Pedagogy of Foreign Language in Higher Education Institutions] / 
Бистра  Дудева / Bistra Dudeva
EVENTS / СЪБИТИЯ
616 – 621: Тринадесети международни педагогически четения, Тбилиси, Грузия
622 – 634: Каждый для меня Учитель / 
Ш.А.Амонашвили, S. A. Amonashvili
FOREIGN STUDIES / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
383 – 390: Kazakhstan Universities: Internationalization оf Curricula аs a Factor оf Competitiveness оf Universities /
 Ane Tynyshbayeva
391 – 400: The Analysis of the Effects of Game and Movement Education Activities on Motor Skills of Mentally Retarded Individuals / 
Yeşim Fazlıoğlu, Özgür Kurt
FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE: SUCCESSFUL PRACTICES / ФРЕНСКИ КАТО ЧУЖД ЕЗИК: УСПЕШНИ ПРАКТИКИ
665 – 670: Motiver pour transformer la réalité éducative / 
[Motivate to Transform the Educational Reality] / 
Rennie Yotova
671 – 679:  La recherche-action : définition, principes, intérêt pour une amélioration des pratiques  professionnelles  / 
[Research-Action:  Definition,  Principles, Interest for an Improvement of the Professional Practices] /
Bruno Maurer
680 – 689:  Stratégies motivationnelles en classe de français langue étrangère /
[Motivational strategies in Teaching french as a foreign Language] / 
Mihaela Bunduc
690 Enseignement/apprentissage du FLE et développement de la compétence plurilingue / 
[Teaching / Learning FFL and Development of the Plurilingual Competence] / 
Krastanka Bozhinova
697 – 707: Le  projet  pédagogique,  source  de  motivation  dans  l’enseignement  et l’apprentissage du FLE / 
[The Еducational Project, Means of Motivation in Teaching and Learning FFL] / 
Maria-Elena Gorban
708 – 712: Le rôle de la motivation sur l’enseignement/apprentissage du FLE / 
[The Role of Motivation in Teaching/Learning FFL] / 
Arpine Mkrtchyan
713 – 716: La pédagogie du projet et la motivation des élèves pour l’apprentissage du français / 
[Project Pedagogy and Pupils’ Motivation in Learning French] / 
Larisa Apreutesei
717 – 729:  Exploitation de fiches en classes de FLE / 
[Operating Records in FFL Classes] /
Silvana Vishkurti
730 –  735: La co-animation dans l’enseignement du FLE / 
[Co-animation in the Teaching of FFL] /
 Maja Milevska-Kulevska
HISTORY OF BULGARIAN EDUCATION /
HISTORY OF BULGARIAN EDUCATION
182 – 198: Поощрения  и  наказания  в  новобългарското  взаимно  и  класно  училище  през  Възраждането / 
[Incentives and Punishments in New Bulgarian Mutual and Class School during Bulgarian Renaissance] / 
 Виолета Атанасова / Violeta Atanasova
HISTORY OF PEDAGOGY / ИСТОРИЯ НА ПЕДАГОГИКАТА
342 – 353: Непознатият живот на младия Йохан Фридрих Хербарт / 
[The Unknown Life оf the Young Johann Friedrich Herbart] / 
Пламен Радев, Plamen Radev
354 – 361: Училищният музей в София (1905 – 1945) / 
[The School Museum In Sofia (1905 – 1945)] / 
Вера Бонева, Vera Boneva
647 – 664:  Възгледите  на  Жан-Жак  Русо  И  Любен  Каравелов  за  възпитанието (Посвещава се на 180-ата годишнина от рождението на Любен Каравелов (1834 – 1879)) / 
[The Views of Jean-Jacques Rousseau and Lyuben Karavelov on Еducation] / 
Виолета Атанасова, Violeta Atanasova 
HORIZONS OF EFFECTIVE EDUCATION / ХОРИЗОНТИ   НА ЕФЕКТИВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
117 – 131: Познавателните  интереси  към  околната  действителност –  референтен компонент  в  структурата  на  интелектуалното  развитие  на  децата  от предучилищна възраст / 
[The Cognitive Interests towards the Environment – a Cognitive Component in the Structure of the Intellectual Development of Children from Preschool Age] / 
Юлия Дончева / Julia  Doncheva
LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
328 – 341: Управление  на  нагласите  и  мотивацията  на  учениците  за  учене  /
[Management  of  Students’  Attitudes  and  Motivation  for  Learning]  /
Вяра Гюрова, Viara Gyurova
1067 – 1076: Why Lifelong Learning and Why Learning Cities? / 
Michael Osborne
1078 – 1099: Мисия  на  библиотеките  в  полза  на  неформалното  образование  в контекста на глобални и локални трансформации? / 
[Mission of Libraries in Benefi t of Non-formal Education in the Context of Global and Local Transformations?] / 
Александър Димчев, Alexander Dimchev
1100 – 1113: Програма „Музейно приключение“ в НИМ (за посетители със специални образователни потребности) / 
[Museum Adventure Program of the National Historical Museum, Bulgaria (for Visitors with Special Educational Needs)]/ 
Стоянка Янакиева, Stoyanka Yanakieva
METHODOLOGICAL GROUNDS ON PEDAGOGICAL KNOWLEDGE / МЕТОДОЛОГИЧНИ  ОСНОВАНИЯ  НА  ПЕДАГОГИЧЕСКОТО  ПОЗНАНИЕ
167 – 181: Постмодернизъм  и  възпитание / 
[Postmodernism and Education] / 
Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION  / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
1127 – 1137:  Неформалното образование – абсурден дискурс или дискурс на абсурдите? /
 [Non-formal Education − a Nonsense-Discourse or Discourse of Nonsense?] / 
Силвия Николаева, Silvia Nikolaeva
1138 – 1150: Training Teachers for Non-formal Education: the LETTER Programme (part 2) / 
Alan Rogers
1151 – 1163: Взаимодействието „училище – музей“ –  гледната точка на учителите / 
[“School – Museum“ Interaction in Teachers’ Views] /  
Вася Делибалтова, Vasya Delibaltova
1164 – 1171: Някои предизвикателства към практическата подготовка на студентите от специалност „Неформално образование“ /
[Some Challenges to the Practical Preparation of the Students from the Specialty “Non-Formal Education“] / 
Владислав Господинов, Vladislav Gospodinov
1172 – 1179: Преодоляване на джендър стереотипи в училищна среда 
[Overcoming Gender Stereotypes in the School Environment] / 
Елена Велинова, Elena Velinova
1180 – 1187: Неформални подходи в свободно избираемите часове по „Предприемачество“ 
[Non-formal Approaches in Entrepreneurship Electives in Secondary Education] / 
Галина Попова, Galina Popova
1188 – 1195: Предприемачеството носи промяна 
[Entrepreneurship Brings a Change] / 
Виолета Минчева, Violeta Mincheva
1196 – 1202: Връзка от разстояние: знания с голямо въздействие и учене-чрез-вдъхновяване 
[Long-Distance Relationship: High-Impact Knowledge and Learning-by-Inspiring] / 
Александър Найденов, Добра Стефанова,  Alexander Naydenov, Dobra Stefanova
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION:  POLICIES, PRACTICES AND DISCOURSES /  
НЕФОРМАЛНО  УЧЕНЕ  И  ОБРАЗОВАНИЕ: ПОЛИТИКИ, ПРАКТИКИ И ДИСКУРСИ
967 – 975: Non-formal Learning and Education in European Educational Practice / 
Alina Gîmbută
974 –  986: Културата  и  нейните  педагогически  формални,  неформални  и  аформални  посредничества /  
Хауме  Трила  Бернет,  Ана  Айюсте  Гонзалес, Jaume Trilla Bernet, Ana Ayuste Gonzalez
987 – 998: Societal Developments Change Funding, Organisation and Content of Non-formal Education / 
Rene Clarij
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION  IN SCHOOL /  НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ В УЧИЛИЩЕ
999 – 1007: Гражданското  образование –  интегриращ  фактор  за  формалното  и неформалното  образование /
[Civil Education – Integrative Factor in the Formal and Non-formal Education] / 
Лиляна Стракова, Lilyana Strakova
1008 – Заедно можем повече / 
[Together We Can Do More] / 
Диана Смиленова,  Diana Smilenova
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION  IN UNIVERSITY / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ ВЪВ ВУЗ
1015 – 1020: Европейски опит в подготовката на специалисти за сектора на неформалното образование на възрастните / 
[European Experience in Preparing Specialists for Non-formal Adult Education’s Sector] / 
Вяра Гюрова,  Viara Gyurova
1021 – 1027: Свързване  на  училището  и  университета:  практики  на  неформално обучение  във  Факултета  по  химия  и  фармация / 
[Connecting School and University: Practices of Non-formal Learning, with the Participation of the Faculty of Chemistry and Pharmacy at University of Sofia] / 
Александрия Генджова, Alexandria Gendjova
1028 – 1038: Неформални   изследвания  в  сферата  на  здравното   възпитание / 
[Non-formal Research in Health Education] /  
Берджухи  Лефтерова, Berdjuhi Lefterova
ORGANIZATIONAL CULTURE IN SOCIAL INSTITUTION /ОРГАНИЗАЦИОННА КУЛТУРА В СОЦИАЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ
79 – 94: Организационната култура като едно от измеренията на климата в социал-ните организации / 
[Organizational Culture as one of Social Climate Dimensions in an Institution] / 
Tamara Zacharuk, Katarzyna Marciniak-Paprocka
95 – 104: The Seniors: Creators and Leaders of Contemporary Culture / 
Norbert Pikuła
105 – 116:  Managing a Team of Teachers and a School’s Qualitative Development. School Headmaster as the Leader / 
Joanna M. Łukasik
RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
487 – 495:  Виртуалната  реалност – (образ)ователни  прочити / 
[Virtual Reality – Educational Interpretation (as Interpretation of Images)] / 
Веска Гювийска, Veska Guviiska
496 – 511: Теоретичен  модел  на  възпитателните  умения  на  учителите  в  процеса  на  обучение / 
[Theoretical Model of Teachers’ Educational Skills)] / 
Николай Колишев, Nicolai Kolishev
512 – 520: Роля  на  учебните  центрове  в  природонаучното  обучение  в  началното училище / 
[The Role of Learning Centres in Primary Science Education] / 
Иванка Кирилова, Ivanka Kirilova
736 – 763: Проявления  на  масите  през  ХХІ  век  в  „масовото“  образование  – теоретичен концепт и емпиричен наглед / 
[Activities of the Masses at Mass Education in ХХІ Century – Theoretical Concept and Empirical Vision] / 
Яна Рашева-Мерджанова, Yana Racheva-Merdjanova
764 – 778: Съвременни тенденции в развитието и функциите на любимата играчка /
[Contempory  Tendencies  in  the  development  and  the  function  of  the favourite Toy] / 
Иван Миленски, Ivan Milenski
927 – 939: Приложението  на  методологията  на  Общата  европейска  езикова  рамка (ОЕЕР)  за  анализ  на  контекста  на  употреба  на  съвременния  език / 
[Applying the Methods of the Common European Framework of Reference for Languages (Cefr) to the Analysis of the Context of Use of a Modern Language] / 
Бистра Дудева, Bistra Dudeva
940 – 950: Специфика  на  персонализираното  учене  в  процеса  на  опознаване  и стимулиране  на  интересите  на  учениците  от  началното  училище  към природата / 
[Specifi c of Personalised Learning in the Process of Knowing and Stimulating the Interests of Primary School Childern Towards the Nature] / 
Иванка Кирилова, Ivanka Kirilova
1203 – 1216: Писменият преразказ – инструмент за езиково и социокултурно израстване на малкия ученик /
[Written Retelling – Means of Linguistic and Sociocultural Progress of Pupils] / 
Мариана Мандева, Mariana Mandeva
1217 – 1125: Приложение на софтуера Microsoft Mouse Mischief в обучението по математика в І – ІV клас 
[Application of the Software Microsoft Mouse Mischief in Teaching Mathematics in I – IV Grade] /
Таня Вълкова, Елена Колева, Tanya Valkova, Elena Koleva
1226 – 1231: Гражданска култура в училищната общност – предизвикателство към философията на промяната /
[Civic Culture in the School Community – a Challenge to the Philosophy of Change] / 
Румяна Неминска, Rumyana Neminska
1232 – 1243: Управление на символната среда в класната стая /
 [Classroom   Management as a Symbol Environment] / 
Александър Ранев, Aleksandar Ranev
SCIENTIFIC RESEARCH / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
362 – 375: Образователни  възможности  за  свободно  писмено  преразказване (4. клас) / 
[Educational Opportunities for Free Written Retelling (4. Class)] / 
Мариана Мандева, Mariana Mandeva
376 – 382: Опит за прилагане педагогическите идеи на Учителя Бейнса Дуно /
[Experience Implementing Pedagogical Ideas Master Beinsa Duno] / 
Надка Иванова-Данкова, Nadka Ivanova-Dankova 
SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
419 – 423: Още нещо за преподаването на знания по правопис / 
[More about the Teaching of Spelling Knowledge] / 
Веселка Велева, Veselka Veleva
424 – 432: Особености на занятията по СИП математика в първи клас / 
[Specific Features of Teaching  Math  to  First  Grade  Pupils, Attending  Extra  Math Classes] / 
Йорданка Бодурова, Yordanka Bodurova
433 – 441: Обръщане към природата – сигурен успех за полагане на основите на екологична  култура  в  предучилищна  възраст  /  
[Studying  the  nature  –  a  Certain  success  in  Laying  the  foundations  of  Ecological  Culture  in Preschool Education] / 
Милкана Мушанова, Milkana Mushanova
442 – 451: Портфолиото  –  иновационна  технология  в  процеса  на  обучение  за  формиране на права и отговорности у 3 – 7-годишните деца в природата /
[The Portfolio – an Innovative Technology in the Training Process for Forming Rights and Responsibilities of 3 -7 years old Children in Nature] / 
Любимка Габрова, Поля Григориева, Lyubimka Gabrovа, Polia Grigorieva
452 – 456: Детските права и отговорности на 3 – 4-годишното дете в света на природата / 
[Children’s Rights and Responsibilities of the 3 – 4 Year Old in the World of Nature] / 
Виолета Златева, Violeta Zlateva
457 – 463: Начални  стъпки  в  предприемачеството  чрез  дейността  на    клуб  „Млад  предприемач“  в  III  клас  /  
[First  Steps  in  Entrepreneurship through the Activities of the Young Entrepreneur“ Club in Third Grade] /  
Дарина Спасова, Darina Spasova
464 – 468: Образователно направление „Игрова култура за възрастни“ в детската градина / 
[Educational Field “Game Arts For Adults” in the Kindergarten] / 
Анета Петрова, Яница Бочева, Aneta Petrova, Yanitsa Bocheva
598 – 605: Още  един  поглед  към  теорията  на  Елка  Петрова  за  играта  на  детето / 
[Another Look  аt the Theory  оf Prof. Elka Petrova Child’s Play] / 
Зоя Костова, Zoya Kostova
606 – 610:  Проектно базираното обучение в начален етап на българското училище /
[Project Based Learning at an Initial Stage of Education in the Bulgarian School] / 
Милена Борисова, Milena Borisova
611 – 615: Успешни  стъпки  за  интеграцията  на  ученици  със  Специални  образователни  нужди /
[Success Steps for Integration of Pupils SEN] / 
Неделчо Неделчев, Стела Тунчева, Нedelcho Nedelchev, Stela Tuncheva
1244 – 1256: Повишаване на успеваемостта и мотивацията на учениците чрез прилагане на интегрален подход и групова работа в клас /
 [Raising Educational Achievement and Мotivation by Аpplying the Integrated Approach and Group Work in Class] / 
Ирена Михова, Надежда Иванова, Irena Mihova, Nadejda Ivanova
1257 – 1263: Тестът като инструмент за измерване и оценка на постиженията на учениците по предмета „Домашен бит и техника“ /
[The Test as a Tool for Measuring and Evaluating Achievements of Students on the Subjects’ “Household and Domestic Technique“] / 
Ваня Петрова, Vania Petrova
1264 – 1270: Празниците – естествена среда за развитие на българско самосъзнание и национална гордост в условията на образование зад граница /
[Holidays – Natural Environment for Development of the Bulgarian Identity and National Pride during Education Process Abroad] /
Дарина Рачeва, Darina Racheva
SOUTH-WEST UNIVERSITY „NEOFIT RILSKI“ – RESEARCH ACTIVITY / ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ – ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
807 – 846: Място  на  интерактивните  методи  на  обучение  в  съвременното образование / 
[The Role of Interactive Methods of Education in Modern Education] / 
Добринка Тодорина, Dobrinka Todorina
847 – 861: Възпитание и превенция: концептуални и терминологични уточнения/
[Upbringinig and Prevention: [Conceptual and Terminological Clarifi cations] / 
Снежана Попова, Snezhana Popova
862 – 871: Интегрираното обучение на деца със СОП като предизвикателство пред учителите  от  общата  образователна  среда / 
[The Integrated Education of Children with SEN as a Challenge for Teachers from the Mainstream Educational Environment] / 
Пелагия Терзийска, Pelagia Terziyska
872 – 887: Науката  за  спорта (спортология) / 
[Science of Sport (Sportologiya)] /
Кирил Костов, Kiril Kostov
888 – 898: Възхвала на Еразъм: за един възможен прочит на „Възхвала на глупостта“ /
[Praise of Erasmus: a Possible Interpretation of ‘Praise of Folly’] /  
Веска Гювийска, Veska Guviiska
899 –  910: Пролетаризация или професионализация – трудният избор на  учителската професия / 
[Proletarianization or Professionalization – the Teaching Profession’s Diffi cult Choice] /  
Емилия  Божкова,  Веска  Вардарева, Emiliya Bozhkova, Veska Vardareva
911 – 926: Опитът на ФРГ в дуалната система на обучение и възможности за   използването му в нашата страна / 
[German Experience in the Dual System of Training and the Possibilities of its Use in our Country] / 
Елена Бояджиева, Elena Bojadshieva
THE MEMORY OF THE DESCENDANTS /   ПАМЕТТА НА ПОКОЛЕНИЯТА
305 – 309: Педагог  с  добър  нрав  и  психолог  с  ценни  приноси  в  ксперименталната  психология (80  години  от  рождението  и 1  година  от  смъртта на  д-р  на  психологическите  науки  Цани  Цанев) /  
[DSc Tzani Tzanev – Educator with Good Morals and Psychologist with Contribution to Experimental Psychology] / 
Любен Десев / Lyuben Dessev
310 – 313: Проф. д-р Елка Петрова / 
[Prof. Dr. Elka Petrova] / 
Златка Петрова / Zlatka Petrova
               
								
								
								
								
							