ПЕДАГОГИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНОИМЕТОДИЧЕСКОСПИСАНИЕ
ГОДИНА LXXXVI, 2014
PEDAGOGY
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 86, 2014
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS
СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1: 1 – 160
Книжка 2 / Number 2: 161 – 320
Книжка 3 / Number 3: 321 – 480
Книжка 4 / Number 4: 481 – 640
Книжка 5 / Number 5: 641 – 800
Книжка 6 / Number 6: 801 – 960
Книжка 7 / Number 7: 961 – 1120
Книжка 8 / Number 8: 1121 – 1280
Книжка 9 / Number 9: 1281 – 1440
30 YEARS THE FACULTY OF EDUCATION OF ST. CYRIL AND ST. METHODIUS UNIVERSITY OF VELIKO TURNOVO /
30 ГОДИНИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ ПРИ ВЕЛИКОТЪРНОВСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
9 – 16: Основни характеристики на мобилното обучение /
[Basic Characteristics of the Mobile Learning] /
Стоянка Георгиева-Лазарова, Лъчезар Лазаров / Stoyanka Georgieva-Lazarova, Lachezar Lazarov
17 – 29: Учителски мрежи и професионалнo развитие / [Teachers Networks and Professional Development] / Теодора Вълова / TeodoraValova
30 – 40: Възможности на учебното съдържание по музика за разширяване на музикалния опит на учениците в условията на интеркултурно образование /
[Variations of the Learning Content in Music About Expanding Students’ Musical Experience in the Intercultural Education] /
Пенка Марчева / Penka Marcheva
41 – 47: Основни компетентности в социално-педагогическата практика /
[Basic Competencies in Social and Pedagogical Practical Work] /
Боряна Здравкова / Boryana Zdravkova
48 – 54: Анализ на съществуващите информационни системи в съвременната университетска среда /
[Analysis of Existing Information Systems in the Contemporary University Setting] /
Лъчезар Лазаров / Lachezar Lazarov
55 – 62: Екология и устойчиво развитие в предучилищното образование /
[Ecology and Sustainable Development in Preschool Education] /
Петя Конакчиева / Petya Konakchieva
63 – 66: Повишаване на ефективността на обучение при модул „Туризъм“ в начален етап на основната образователна степен /
[Increasing the Effectiveness of Training Module on „Tourism“ at Early Stage of Basic Education Degree] /
Мирослава Петкова / Miroslava Petkova
67 – 73: Функционално натоварване при подрастващи гимнастици (9 – 10-годишна възраст) /
[Functional Exercise Workout for Growing-up Gymnasts (Age Group 9 – 10)] /
Калояна Крумова-Цончева / Kaloyana Krumova-Tsoncheva
74 – 78: Установяване на физическото развитие и двигателните качества при 9 – 10-годишни ученици след обучение по миниволейбол и бадминтон /
[Establishment of Physical Development and Motor Skills for 9–10-Year-Olds in Training by Minivolleyball and Badminton] /
Мирослава Петкова, Светослав Стефанов / Miroslava Petkova, Svetoslav Stefanov
APPLIED EDUCATION / ПРИЛОЖНА ПЕДАГОГИКА
212 – 227: Museum education: purpose, benefits, learning solutions / Constantin Cucos
228 – 253: Приложение на софтуерната платформа Енвижън в урока по математика в І – ІV клас /
[Application of the Software Platform Envision in the Mathematic’s Lessons in I – IV Grade ] /
Таня Вълкова, Елена Колева / Tanya Valkova, Elena Koleva
254 – 260: Детски университети / [Children’s Universities] /
Боряна Иванова / Boryana Ivanоva
BOOKS / КНИЖНИНА
469 – 472: Казахска етнопедагогика: методология, теория и практика /
[Kazakh Ethnopedagogy: Methodology, Theory and Practice] /
Ирина Колева, Irina Koleva
951 – 953: Нова и полезна книга /
[New and Useful Book] /
Божидара Кривирадева, Bozhidara Kriviradeva
1271 – 1273: Новата книга на Цецка Коларова „Гражданско образование в университета“ /
[New Book of Tsetska Kolarova “Civic Education in University”] /
Клавдия Сапунджиева, Klavdia Sapundjieva
CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION / ПРОДЪЛЖАВАЩО ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
1039 – 1049: The Metamorphosis of Adult Education and Empowerment /
Jan Gejel
1050 – 1056: Training Teachers for Non-formal Education: the Letter Programme /
Alan Rogers
1057 – 1065: Продължаващото обучение като споделено социално учене / [Continuing Education as Shared Social Learning] /
Стели Петева, Steli Peteva
DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
132 – 143: Детското музикално творчество – фактор за цялостното развитие на ученика от началното училище /
[The Children’s Musical Composition as a Factor for Primary Students Personal Development] /
Гина Колева / Guina Koleva
144 – 154: Финансиране на средното образование в Холандия и България – cравнителен анализ/
[Financing of Secondary Education in the Netherlands and Bulgaria (Comparative Analysis)] /
Албена Вуцова, Йоана Минова / Albena Vutsova, Yoana Minova
261 – 280: Оценяването на училището през призмата на очакванията на директори, учители и родители (Резултати от емпирично изследване) /
[School Evaluation through the Expectations of School Principals, Teachers and Parents] /
Йонка Първанова / Yonka Parvanova
281 – 304: Университетското образование в България и Монголия (1990 – 2010 г.) /
[University Education in Bulgaria and Mongolia (1990 – 2010 г.)] /
Туул Селенге / Tuul Selenge
401 – 411: Система за диагностика и оценка на познавателни и творчески умения /
[System for Diagnostics and Assessment of Cognitive and Creative Skills ] /
Боряна Тодорова, Boryana Todorova
412 – 418: Сравнителен анализ на физическата дееспособност при 10-годишни ученици от Велико Търново и Русе, занимаващи се с бадминтон /
[Comparative Analysis of Physical Capabilities of 10 year-old Students from Veliko Turnovo and Rousse, who Get Involved in Badminton Classes] /
Мирослава Петкова, Илиян Илчев, Miroslava Petkova, Ilian Ilchev
521 – 543: Образователна драма: системи на приложение в училищната практика. Образователен театър. Форум театър. /
[Educational Drama: Systems of Application Scool Practices. Educational Theater. Forum Theatre.] /
Мария Николова, Mariya Nikolova
544 – 557: Специфика на социалните модели и тяхната полза в педагогически аспект /
[Specifi city of Social Models and their Use in the Aspect of Pedagogy ] /
Деян Делчев, Deyan Delchev
558 – 564: Средства на информационните и комуникационни технологии за подпомагане обучението и самоподготовката по математика /
[Information and Communication Technologies in Support of Math Teaching and Self-Study] /
Стефан Стефанов, Stefan Stefanov
565 – 574: Педагогиката на свободното време в помощ на туристическото екскурзоводство /
[The Pedagogy of Spare Time as a Help in Tourist Guiding] /
Захарий Дечев, Zahariy Dechev
575 – 584: Постановка на музикално-сценични произведения с участието на деца (с примери от оперетката „Който не работи, не трябва да яде“ от Жул Леви) /
[Production of Musical Stage Works With Children (With Examples from Operetta “Whoever Does Not Work Should Not Eat” by Jules Levy)] /
Ставри Ангелов, Stavri Angelov
585 – 597: Подходът „Обучаеми обучават обучаеми в облака (04)“ – първи етап
[The Learners Teach Learners in the Cloud Approach (ltlc) – Stage 1] /
Иван Шотлеков, Деница Шаркова, Ivan Shotlekov, Denitza Charkova
779 – 794: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007 – 2013“ – инструмент за реализиране на политики за продължаваща професионална квалификация на педагогическите специалисти /
[Human Resources development Program 2007 – 2013 – Instrument for Implementation of Policies for Continuing Professional Qualifications of Pedagogical Specialists] /
Анелия Андреева, Aneliya Andreeva
EDUCATIONAL TRADITION AND INNOVATION / ОБРАЗОВАТЕЛНА ТРАДИЦИЯ И ИНОВАЦИИ
199 – 211: Образователните политики на ЕС относно педагогиката на чуждия език във висшите училища /
[EU Еducational Policies on the Pedagogy of Foreign Language in Higher Education Institutions] /
Бистра Дудева / Bistra Dudeva
EVENTS / СЪБИТИЯ
616 – 621: Тринадесети международни педагогически четения, Тбилиси, Грузия
622 – 634: Каждый для меня Учитель /
Ш.А.Амонашвили, S. A. Amonashvili
FOREIGN STUDIES / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
383 – 390: Kazakhstan Universities: Internationalization оf Curricula аs a Factor оf Competitiveness оf Universities /
Ane Tynyshbayeva
391 – 400: The Analysis of the Effects of Game and Movement Education Activities on Motor Skills of Mentally Retarded Individuals /
Yeşim Fazlıoğlu, Özgür Kurt
FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE: SUCCESSFUL PRACTICES / ФРЕНСКИ КАТО ЧУЖД ЕЗИК: УСПЕШНИ ПРАКТИКИ
665 – 670: Motiver pour transformer la réalité éducative /
[Motivate to Transform the Educational Reality] /
Rennie Yotova
671 – 679: La recherche-action : définition, principes, intérêt pour une amélioration des pratiques professionnelles /
[Research-Action: Definition, Principles, Interest for an Improvement of the Professional Practices] /
Bruno Maurer
680 – 689: Stratégies motivationnelles en classe de français langue étrangère /
[Motivational strategies in Teaching french as a foreign Language] /
Mihaela Bunduc
690 Enseignement/apprentissage du FLE et développement de la compétence plurilingue /
[Teaching / Learning FFL and Development of the Plurilingual Competence] /
Krastanka Bozhinova
697 – 707: Le projet pédagogique, source de motivation dans l’enseignement et l’apprentissage du FLE /
[The Еducational Project, Means of Motivation in Teaching and Learning FFL] /
Maria-Elena Gorban
708 – 712: Le rôle de la motivation sur l’enseignement/apprentissage du FLE /
[The Role of Motivation in Teaching/Learning FFL] /
Arpine Mkrtchyan
713 – 716: La pédagogie du projet et la motivation des élèves pour l’apprentissage du français /
[Project Pedagogy and Pupils’ Motivation in Learning French] /
Larisa Apreutesei
717 – 729: Exploitation de fiches en classes de FLE /
[Operating Records in FFL Classes] /
Silvana Vishkurti
730 – 735: La co-animation dans l’enseignement du FLE /
[Co-animation in the Teaching of FFL] /
Maja Milevska-Kulevska
HISTORY OF BULGARIAN EDUCATION /
History of bulgarian education
182 – 198: Поощрения и наказания в новобългарското взаимно и класно училище през Възраждането /
[Incentives and Punishments in New Bulgarian Mutual and Class School during Bulgarian Renaissance] /
Виолета Атанасова / Violeta Atanasova
HISTORY OF PEDAGOGY / ИСТОРИЯ НА ПЕДАГОГИКАТА
342 – 353: Непознатият живот на младия Йохан Фридрих Хербарт /
[The Unknown Life оf the Young Johann Friedrich Herbart] /
Пламен Радев, Plamen Radev
354 – 361: Училищният музей в София (1905 – 1945) /
[The School Museum In Sofia (1905 – 1945)] /
Вера Бонева, Vera Boneva
647 – 664: Възгледите на Жан-Жак Русо И Любен Каравелов за възпитанието (Посвещава се на 180-ата годишнина от рождението на Любен Каравелов (1834 – 1879)) /
[The Views of Jean-Jacques Rousseau and Lyuben Karavelov on Еducation] /
Виолета Атанасова, Violeta Atanasova
HORIZONS OF EFFECTIVE EDUCATION / ХОРИЗОНТИ НА ЕФЕКТИВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
117 – 131: Познавателните интереси към околната действителност – референтен компонент в структурата на интелектуалното развитие на децата от предучилищна възраст /
[The Cognitive Interests towards the Environment – a Cognitive Component in the Structure of the Intellectual Development of Children from Preschool Age] /
Юлия Дончева / Julia Doncheva
LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
328 – 341: Управление на нагласите и мотивацията на учениците за учене /
[Management of Students’ Attitudes and Motivation for Learning] /
Вяра Гюрова, Viara Gyurova
1067 – 1076: Why Lifelong Learning and Why Learning Cities? /
Michael Osborne
1078 – 1099: Мисия на библиотеките в полза на неформалното образование в контекста на глобални и локални трансформации? /
[Mission of Libraries in Benefi t of Non-formal Education in the Context of Global and Local Transformations?] /
Александър Димчев, Alexander Dimchev
1100 – 1113: Програма „Музейно приключение“ в НИМ (за посетители със специални образователни потребности) /
[Museum Adventure Program of the National Historical Museum, Bulgaria (for Visitors with Special Educational Needs)]/
Стоянка Янакиева, Stoyanka Yanakieva
METHODOLOGICAL GROUNDS ON PEDAGOGICAL KNOWLEDGE / МЕТОДОЛОГИЧНИ ОСНОВАНИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКОТО ПОЗНАНИЕ
167 – 181: Постмодернизъм и възпитание /
[Postmodernism and Education] /
Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
1127 – 1137: Неформалното образование – абсурден дискурс или дискурс на абсурдите? /
[Non-formal Education − a Nonsense-Discourse or Discourse of Nonsense?] /
Силвия Николаева, Silvia Nikolaeva
1138 – 1150: Training Teachers for Non-formal Education: the LETTER Programme (part 2) /
Alan Rogers
1151 – 1163: Взаимодействието „училище – музей“ – гледната точка на учителите /
[“School – Museum“ Interaction in Teachers’ Views] /
Вася Делибалтова, Vasya Delibaltova
1164 – 1171: Някои предизвикателства към практическата подготовка на студентите от специалност „Неформално образование“ /
[Some Challenges to the Practical Preparation of the Students from the Specialty “Non-Formal Education“] /
Владислав Господинов, Vladislav Gospodinov
1172 – 1179: Преодоляване на джендър стереотипи в училищна среда
[Overcoming Gender Stereotypes in the School Environment] /
Елена Велинова, Elena Velinova
1180 – 1187: Неформални подходи в свободно избираемите часове по „Предприемачество“
[Non-formal Approaches in Entrepreneurship Electives in Secondary Education] /
Галина Попова, Galina Popova
1188 – 1195: Предприемачеството носи промяна
[Entrepreneurship Brings a Change] /
Виолета Минчева, Violeta Mincheva
1196 – 1202: Връзка от разстояние: знания с голямо въздействие и учене-чрез-вдъхновяване
[Long-Distance Relationship: High-Impact Knowledge and Learning-by-Inspiring] /
Александър Найденов, Добра Стефанова, Alexander Naydenov, Dobra Stefanova
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION: POLICIES, PRACTICES AND DISCOURSES /
НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ: ПОЛИТИКИ, ПРАКТИКИ И ДИСКУРСИ
967 – 975: Non-formal Learning and Education in European Educational Practice /
Alina Gîmbută
974 – 986: Културата и нейните педагогически формални, неформални и аформални посредничества /
Хауме Трила Бернет, Ана Айюсте Гонзалес, Jaume Trilla Bernet, Ana Ayuste Gonzalez
987 – 998: Societal Developments Change Funding, Organisation and Content of Non-formal Education /
Rene Clarij
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION IN SCHOOL / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ В УЧИЛИЩЕ
999 – 1007: Гражданското образование – интегриращ фактор за формалното и неформалното образование /
[Civil Education – Integrative Factor in the Formal and Non-formal Education] /
Лиляна Стракова, Lilyana Strakova
1008 – Заедно можем повече /
[Together We Can Do More] /
Диана Смиленова, Diana Smilenova
NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION IN UNIVERSITY / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ ВЪВ ВУЗ
1015 – 1020: Европейски опит в подготовката на специалисти за сектора на неформалното образование на възрастните /
[European Experience in Preparing Specialists for Non-formal Adult Education’s Sector] /
Вяра Гюрова, Viara Gyurova
1021 – 1027: Свързване на училището и университета: практики на неформално обучение във Факултета по химия и фармация /
[Connecting School and University: Practices of Non-formal Learning, with the Participation of the Faculty of Chemistry and Pharmacy at University of Sofia] /
Александрия Генджова, Alexandria Gendjova
1028 – 1038: Неформални изследвания в сферата на здравното възпитание /
[Non-formal Research in Health Education] /
Берджухи Лефтерова, Berdjuhi Lefterova
ORGANIZATIONAL CULTURE IN SOCIAL INSTITUTION /ОРГАНИЗАЦИОННА КУЛТУРА В СОЦИАЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ
79 – 94: Организационната култура като едно от измеренията на климата в социал-ните организации /
[Organizational Culture as one of Social Climate Dimensions in an Institution] /
Tamara Zacharuk, Katarzyna Marciniak-Paprocka
95 – 104: The Seniors: Creators and Leaders of Contemporary Culture /
Norbert Pikuła
105 – 116: Managing a Team of Teachers and a School’s Qualitative Development. School Headmaster as the Leader /
Joanna M. Łukasik
RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
487 – 495: Виртуалната реалност – (образ)ователни прочити /
[Virtual Reality – Educational Interpretation (as Interpretation of Images)] /
Веска Гювийска, Veska Guviiska
496 – 511: Теоретичен модел на възпитателните умения на учителите в процеса на обучение /
[Theoretical Model of Teachers’ Educational Skills)] /
Николай Колишев, Nicolai Kolishev
512 – 520: Роля на учебните центрове в природонаучното обучение в началното училище /
[The Role of Learning Centres in Primary Science Education] /
Иванка Кирилова, Ivanka Kirilova
736 – 763: Проявления на масите през ХХІ век в „масовото“ образование – теоретичен концепт и емпиричен наглед /
[Activities of the Masses at Mass Education in ХХІ Century – Theoretical Concept and Empirical Vision] /
Яна Рашева-Мерджанова, Yana Racheva-Merdjanova
764 – 778: Съвременни тенденции в развитието и функциите на любимата играчка /
[Contempory Tendencies in the development and the function of the favourite Toy] /
Иван Миленски, Ivan Milenski
927 – 939: Приложението на методологията на Общата европейска езикова рамка (ОЕЕР) за анализ на контекста на употреба на съвременния език /
[Applying the Methods of the Common European Framework of Reference for Languages (Cefr) to the Analysis of the Context of Use of a Modern Language] /
Бистра Дудева, Bistra Dudeva
940 – 950: Специфика на персонализираното учене в процеса на опознаване и стимулиране на интересите на учениците от началното училище към природата /
[Specifi c of Personalised Learning in the Process of Knowing and Stimulating the Interests of Primary School Childern Towards the Nature] /
Иванка Кирилова, Ivanka Kirilova
1203 – 1216: Писменият преразказ – инструмент за езиково и социокултурно израстване на малкия ученик /
[Written Retelling – Means of Linguistic and Sociocultural Progress of Pupils] /
Мариана Мандева, Mariana Mandeva
1217 – 1125: Приложение на софтуера Microsoft Mouse Mischief в обучението по математика в І – ІV клас
[Application of the Software Microsoft Mouse Mischief in Teaching Mathematics in I – IV Grade] /
Таня Вълкова, Елена Колева, Tanya Valkova, Elena Koleva
1226 – 1231: Гражданска култура в училищната общност – предизвикателство към философията на промяната /
[Civic Culture in the School Community – a Challenge to the Philosophy of Change] /
Румяна Неминска, Rumyana Neminska
1232 – 1243: Управление на символната среда в класната стая /
[Classroom Management as a Symbol Environment] /
Александър Ранев, Aleksandar Ranev
SCIENTIFIC RESEARCH / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
362 – 375: Образователни възможности за свободно писмено преразказване (4. клас) /
[Educational Opportunities for Free Written Retelling (4. Class)] /
Мариана Мандева, Mariana Mandeva
376 – 382: Опит за прилагане педагогическите идеи на Учителя Бейнса Дуно /
[Experience Implementing Pedagogical Ideas Master Beinsa Duno] /
Надка Иванова-Данкова, Nadka Ivanova-Dankova
SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
419 – 423: Още нещо за преподаването на знания по правопис /
[More about the Teaching of Spelling Knowledge] /
Веселка Велева, Veselka Veleva
424 – 432: Особености на занятията по СИП математика в първи клас /
[Specific Features of Teaching Math to First Grade Pupils, Attending Extra Math Classes] /
Йорданка Бодурова, Yordanka Bodurova
433 – 441: Обръщане към природата – сигурен успех за полагане на основите на екологична култура в предучилищна възраст /
[Studying the nature – a Certain success in Laying the foundations of Ecological Culture in Preschool Education] /
Милкана Мушанова, Milkana Mushanova
442 – 451: Портфолиото – иновационна технология в процеса на обучение за формиране на права и отговорности у 3 – 7-годишните деца в природата /
[The Portfolio – an Innovative Technology in the Training Process for Forming Rights and Responsibilities of 3 -7 years old Children in Nature] /
Любимка Габрова, Поля Григориева, Lyubimka Gabrovа, Polia Grigorieva
452 – 456: Детските права и отговорности на 3 – 4-годишното дете в света на природата /
[Children’s Rights and Responsibilities of the 3 – 4 Year Old in the World of Nature] /
Виолета Златева, Violeta Zlateva
457 – 463: Начални стъпки в предприемачеството чрез дейността на клуб „Млад предприемач“ в III клас /
[First Steps in Entrepreneurship through the Activities of the Young Entrepreneur“ Club in Third Grade] /
Дарина Спасова, Darina Spasova
464 – 468: Образователно направление „Игрова култура за възрастни“ в детската градина /
[Educational Field “Game Arts For Adults” in the Kindergarten] /
Анета Петрова, Яница Бочева, Aneta Petrova, Yanitsa Bocheva
598 – 605: Още един поглед към теорията на Елка Петрова за играта на детето /
[Another Look аt the Theory оf Prof. Elka Petrova Child’s Play] /
Зоя Костова, Zoya Kostova
606 – 610: Проектно базираното обучение в начален етап на българското училище /
[Project Based Learning at an Initial Stage of Education in the Bulgarian School] /
Милена Борисова, Milena Borisova
611 – 615: Успешни стъпки за интеграцията на ученици със Специални образователни нужди /
[Success Steps for Integration of Pupils SEN] /
Неделчо Неделчев, Стела Тунчева, Нedelcho Nedelchev, Stela Tuncheva
1244 – 1256: Повишаване на успеваемостта и мотивацията на учениците чрез прилагане на интегрален подход и групова работа в клас /
[Raising Educational Achievement and Мotivation by Аpplying the Integrated Approach and Group Work in Class] /
Ирена Михова, Надежда Иванова, Irena Mihova, Nadejda Ivanova
1257 – 1263: Тестът като инструмент за измерване и оценка на постиженията на учениците по предмета „Домашен бит и техника“ /
[The Test as a Tool for Measuring and Evaluating Achievements of Students on the Subjects’ “Household and Domestic Technique“] /
Ваня Петрова, Vania Petrova
1264 – 1270: Празниците – естествена среда за развитие на българско самосъзнание и национална гордост в условията на образование зад граница /
[Holidays – Natural Environment for Development of the Bulgarian Identity and National Pride during Education Process Abroad] /
Дарина Рачeва, Darina Racheva
SOUTH-WEST UNIVERSITY „NEOFIT RILSKI“ – RESEARCH ACTIVITY / ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ – ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
807 – 846: Място на интерактивните методи на обучение в съвременното образование /
[The Role of Interactive Methods of Education in Modern Education] /
Добринка Тодорина, Dobrinka Todorina
847 – 861: Възпитание и превенция: концептуални и терминологични уточнения/
[Upbringinig and Prevention: [Conceptual and Terminological Clarifi cations] /
Снежана Попова, Snezhana Popova
862 – 871: Интегрираното обучение на деца със СОП като предизвикателство пред учителите от общата образователна среда /
[The Integrated Education of Children with SEN as a Challenge for Teachers from the Mainstream Educational Environment] /
Пелагия Терзийска, Pelagia Terziyska
872 – 887: Науката за спорта (спортология) /
[Science of Sport (Sportologiya)] /
Кирил Костов, Kiril Kostov
888 – 898: Възхвала на Еразъм: за един възможен прочит на „Възхвала на глупостта“ /
[Praise of Erasmus: a Possible Interpretation of ‘Praise of Folly’] /
Веска Гювийска, Veska Guviiska
899 – 910: Пролетаризация или професионализация – трудният избор на учителската професия /
[Proletarianization or Professionalization – the Teaching Profession’s Diffi cult Choice] /
Емилия Божкова, Веска Вардарева, Emiliya Bozhkova, Veska Vardareva
911 – 926: Опитът на ФРГ в дуалната система на обучение и възможности за използването му в нашата страна /
[German Experience in the Dual System of Training and the Possibilities of its Use in our Country] /
Елена Бояджиева, Elena Bojadshieva
THE MEMORY OF THE DESCENDANTS / ПАМЕТТА НА ПОКОЛЕНИЯТА
305 – 309: Педагог с добър нрав и психолог с ценни приноси в ксперименталната психология (80 години от рождението и 1 година от смъртта на д-р на психологическите науки Цани Цанев) /
[DSc Tzani Tzanev – Educator with Good Morals and Psychologist with Contribution to Experimental Psychology] /
Любен Десев / Lyuben Dessev
310 – 313: Проф. д-р Елка Петрова /
[Prof. Dr. Elka Petrova] /
Златка Петрова / Zlatka Petrova