"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
01-11-2025
in Новини 2025
A A
Снимки Пресцентър на МОН

„Работата по Механизма за обхват и задържане на децата в училище е трудна и понякога неблагодарна, но когато сме упорити, резултатите не закъсняват.“ Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при посещението си в Основно училище „Капитан Петър Пармаков“ в село Градец, община Котел. Селото е сред населените места с най-голям брой деца от уязвими групи, съобщава Пресцентърът на МОН.

„Ако обхванем децата от уязвими групи още от детската градина, е много по-голям шансът те да се интегрират и да завършат успешно образованието си“, подчерта министърът по време на работна среща с учителите и представители на местната власт.
Той отбеляза, че кметовете са сред най-важните в този процес, а Градец е положителен пример как местната власт и училището работят ръка за ръка.
„Механизмът работи, когато държавните институции действат в синхрон – затова и сме поставили това като приоритет на най-високо правителствено ниво“, подчерта министърът.
Той напомни, че

в бюджета са осигурени необходимите средства за образователни медиатори,

което също е важна мярка за подобряване на резултатите в работата по Механизма.
„Дал съм инструкции на всички регионални управления на образованието, особено за училища като вашето – да оценяват резултати, а не документи. Защото вие често полагате десетократно повече усилия да задържите едно дете в клас, отколкото на други места, където учат деца с отличен успех“, каза министърът по време на срещата с педагогическите специалисти от общината.
По думите му този принцип за оценка е заложен в промените в Закона за предучилищното и училищното образование. Същевременно той

призова педагозите да бъдат изключително стриктни в попълване на дневника и отсъствията в него.

„Не следвайте сляпо учебните програми – ако едно дете не знае български език или таблицата за умножение, е безсмислено да се правят опити да му се преподават по-сложни знания. Учителят трябва да спре, да се върне и да работи с него, докато не види, че базовите дефицити са преодолени“, каза още министър Вълчев.
В ОУ „Капитан Петър Пармаков“ в с. Градец се обучават 408 ученици и 152 деца в задължително предучилищно образование. Директор е Силвия Ненова. В училището е осигурено техническо оборудване и обзавеждане на STEM пространства. Започната е процедура за изграждане на нов физкултурен салон по Програмата на МОН за строителство и основен ремонт на спортни площадки и физкултурни салони. Училището получава подкрепа по проектите на МОН „Силен старт“ и „Успех за теб“. Има сформирани и 6 групи по Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“.
На 14 януари 2025 г. екипът на Национално издателство „Аз-буки“ посрещна група ученици от ОУ „Капитан Петър Пармаков“ в село Градец. Облечени в автентични костюми, те направиха възстановка на обичая коледуване и изпълниха ромската песен „Василица“.
По време на срещата кметът на Котел Коста Каранашев отличи дългогодишните учители Иванка Атанасова и Николайка Генчева за всеотдайната им работа.
На събитието присъстваха и народните представители Десислава Танева и Хюсеин Хафъзов, началникът на РУО – Сливен, Боян Аксаков, кметът на Градец Веселин Урумов и др.




Your Image Description

Свързани статии:

Министър Красимир Вълчев проведе онлайн среща с началниците на регионалните управления на обраозваниетоМинистър Красимир Вълчев очерта приоритетите в средното образование Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев проведе работна среща с екипите по Механизма за обхват в СУ "Найден Геров" в пловдивския кв. "Столипиново"Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев откри на 16 септември новия STEM център в Спортно училище "Димитър Рохов" в СливенБлизо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Боян АксаковКоста КаранашевМеханизъм за обхватМинистър Красимир Вълчевобразователни дефицитиОсновно училище „Капитан Петър Пармаков“Репортерс. Градецучители

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите

Next article

Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия

Next article
Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия

Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев връчи плакет на МОН на Националното представителство на студентските съвети по повод 25-годишнина на организацията

НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина

На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване

На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"