"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

Дигитално-медийната грамотност ще бъде застъпена по-широко в учебните програми

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
21-11-2025
in Новини 2025
A A
Снимки Пресцентър на МОН

„Дигитално-медийната грамотност е една от основните компетентности в съвременния свят и ще бъде по-широко застъпена в новите учебни програми“, заяви заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова по време на дискусия, посветена на защитата на децата в интернет, съобщи Пресцентърът на МОН.

Форумът е организиран от Бюрото на Европейския парламент в България в партньорството на Националната мрежа за децата и Националния център за безопасен интернет. Дискусията под надслов „Рисковете в интернет: Как да защитим младежите и децата в онлайн среда“ събра представители на европейски институции, журналисти и експерти, за да обсъдят европейското законодателство, свързано с онлайн безопасността на непълнолетните, както и необходимите мерки на национално равнище в сферата.

Зам.-министър Лазарова припомни, че и в момента усвояването на знания и умения относно дигитално-медийната грамотност е залегнало в общообразователната подготовка по компютърно моделиране, информационни технологии, гражданско образование и часа на класа. В сегашните учебни програми са предложени образователни дейности за интегриране на дигитално-медийната грамотност във всички учебни предмети.

„В новите програми тя ще присъства още по-интегрирано и ще бъде изведена като водеща компетентност на децата“, подчерта Емилия Лазарова.

Зам.-министърът допълни, че тази грамотност включва учениците да са наясно с правилата за безопасност в интернет, защита на личните данни, разпознаване рисковете и знания по киберсигурност.

Д-р Лазарова отбеляза негативната световна тенденция, която засяга и българските деца – развиването на т.нар. екранна зависимост. „Тези деца са демотивирани и не се социализират достатъчно“, посочи зам.-министърът. И подчерта, че

за дигиталното благополучие на учениците са необходими съвместни действия на държавните институции и неправителствения сектор.

„При нашите ученици има много голямо разсейване с телефоните в учебните часове. Затова една от мерките, които сме предложили, е забрана за използването им в училище с определени изключения“, припомни зам.-министър Лазарова.

В рамките на форума експерти на европейско и национално ниво се обединиха около нуждата от регулации за защита на деца и верификация на възрастта в интернет. Посланикът на Дания у нас Н.Пр. Флеминг Стендер изтъкна, че преди два месеца държавата е спряла употребата на телефони в училищата. По думите му около 94% от младите имат социални мрежи след 14-годишна възраст.

В дискусията включиха още евродепутатите Цветелина Пенкова и Ивайло Вълчев, Михаела Мечкунова, заместник-министър на правосъдието, Кристина де Бройн – представител на УНИЦЕФ за България, Цветелин Кънев – експерт в ДАЗД, Яна Алексиева – психолог и изпълнителен директор на Асоциация „Родители“, Георги Еленков – директор „Политика за децата“ към Националната мрежа за децата, и др.


Your Image Description

Свързани статии:

Външните инспектори към Националния инспекторат по образованието са мотиватори и полезен коректив за развитието на детски градини и училища, каза заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова по време на Третата национална среща на външните инспектори към Националния инспекторат по образованиетоЗам.-министър Емилия Лазарова: Външните инспектори на НИО са мотиватор и коректив за развитие на детски градини и училища Заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова откри новия STEM център в Средно училище „Антон Попов“ в ПетричЗам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център СУ „Антон Попов“ в Петрич 29 български ученици и студенти получиха стипендии от Китай Заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова откри нов STEM център в 138. Средно училище за западни и източни езици „Проф. Васил Златарски“ в столицатаЗам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags internetБюро на Европейския парламентдецадигитална грамотностЕлеонора Лиловазам.-министър Емилия Лазаровамедийна грамотностН.Пр. Флеминг СтендерНационален център за безопасен интернетНационална мрежа за децатаРепортеррискове

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Асоциацията на частните училища обсъжда ролята на иновациите за качествено образование

Next article

Спорт ли е футболът?

Next article
Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш

Спорт ли е футболът?

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 5/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"