"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025 Брой 43, 30.10.-05.11.2025 г.

Отлагат втората атестация на учителите

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
29-10-2025
in Брой 43, 30.10.-05.11.2025 г.
A A
Архив Аз-буки, снимка Олег Попов
Атестацията на педагогическите специалисти, които вече са преминали веднъж през нея и след изтичане на 4-годишния период им предстои втора, да бъде отложена за следващото лято.

Промяната е заложена в проект на Наредба за изменение на Наредба 15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти, публикуван за обществено обсъждане.

Така процедурата по второто атестиране на учителите, директорите и другите педагогически специалисти от детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие или регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, в които е проведено едно атестиране, но към влизане в сила на тази наредба не е проведено второ, ще започне през юни-юли 2026 г. Идеята е атестирането да се провежда в период, когато учителите са по-свободни.

През 2025 г. в Наредба № 15/2019 г. беше въведено изискване за провеждане на първо атестиране на педагогическите специалисти в детски градини и училища, където такова не е било осъществено, в сроковете на учебната 2026/2027 г.

Към настоящия момент е разработен проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование,

който предлага нов модел на оценяване труда на педагогическите специалисти в детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие или регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование чрез годишно оценяване, заместващо процеса на атестиране.

Действащите разпоредби в Наредба №15/2019 г., отнасящи се до сроковете за започване на процедура по атестиране на учителите, директорите и другите педагогически специалисти след изтичане на четиригодишния атестационен период, води до допълнителна неравнопоставеност по отношение на педагогически специалисти, които са преминали през първо атестиране и към този момент ще преминат и през второ атестиране за разлика от учители, директори и други педагогически специалисти, за които първото атестиране е отложено с още една учебна година, се посочва в мотивите към проекта.

Със заложените промени се очаква да се облекчи работата на образователните институции в началото на учебната 2025/2026 г.,

като се постави акцент върху основната мисия на системата – качествено обучение и възпитание на децата и учениците. Освен това ще се осигури и преходен период, в който да могат да се подготвят необходимите нормативни, административни и методически условия за въвеждане на новия процес на оценяване на труда.

Предоставят се предвидимост и стабилност в професионалната среда, като се избягва въвеждането на процедура (атестиране), която може да бъде отменена или изменена в краткосрочен план.

Бележки, становища и предложения по проекта могат да бъдат изпращани към дирекция „Финанси“ – МОН (j.aleksandrova@mon.bg, v.kirova@mon.bg) до 24 ноември 2025 г. Наредбата ще влезе в сила от деня на обнародването ѝ в „Държавен вестник“.

Your Image Description

Свързани статии:

Още 45 школа стават „Училища за пример“ на фондация „Заедно в час“ Приеха на първо четене промени в Просветния закон По случай 30-ата си годишнина Националната агенция за оценяване и акредитация учреди и връчи награди за добри практики Издателство „Аз-буки“ търси онлайн редактор

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags атестация на учителиДенятНаредба 15 изменениеобразователни институцииотлагане

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

По случай 30-ата си годишнина Националната агенция за оценяване и акредитация учреди и връчи награди за добри практики

Next article

Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет

Next article
Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет

Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет

Бялата лястовица на Варна

Бялата лястовица на Варна

150 години просвета в с. Крайници

150 години просвета в с. Крайници

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"