"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани

Днешните деца ще бъдат активни в десетилетия, в които поне три пъти ще се налага да сменят професиите си, посочи министър Красимир Вълчев

Диляна Кочева от Диляна Кочева
29-05-2025
in Новини 2025
A A
Снимки БТА

„Необходими са по-широко специализирани бакалавърски програми и по-краткосрочни и тясно специализирани магистърски програми“, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на Националната конференция „Иновативно образование и професии на бъдещето“, организирана от Висшето училище по телекомуникации и пощи. Той посочи, че ако допреди се е залагало на тясна специализация, то сега е нужно да се търси интегралност.

„Изкуственият интелект замества по-лесно тесните специалисти“, обясни министър Вълчев.

Той сподели, че за държавните структури става все по-трудно да отговорят на нуждите на съвременното образование предвид динамичната икономическа среда.

„Трябва да прогнозираме пазара на труда, но можем да направим точна преценка за следващите 5 години. Опитаме ли се за след 10 години, ще има много неизвестни и неточности“, обясни той.

По думите му, днешните деца ще бъдат активни в десетилетия, в които поне три пъти ще се налага да сменят професиите си.

„Точно затова е изключително трудно да бъдат подготвени настоящите ученици за пазара на труда след 50 години. Едно е ясно – някои от професиите няма да съществуват в този вид, в който ги познаваме сега, а други съвсем ще изчезнат“, отбеляза министър Вълчев.

Точно затова е необходимо децата да развият умения, които да им послужат за времето, в което ще живеят. Образователният министър посочи, че е необходимо да подготвим децата за ерата на изкуствения интелект. По думите му, това може да се случи с повече часове по математика и природни науки.

Другата важна промяна, която трябва да настъпи, е ограничаването на времето им пред мобилните устройства.

„Това не означава, че в училище няма да се използват технологии за образователни цели“, заяви просветният министър.

Председателят на 51. народно събрание доц. д-р Наталия Киселова подчерта, че всеки трябва да учи цял живот. Защото независимо от трансформацията на професиите, обществото винаги ще има нужда от мислещи личности.

„Технологиите трябва да бъдат наш помощник, като не трябва да допускаме да станем зависими от тях“, заяви още Киселова.

„Ще продължим да инвестираме в знанието, достъпа, информираността и сигурността. Всяко дете трябва да има равен достъп до качествено образование. Не е важно къде си роден, а къде искаш да стигнеш“, посочи, от своя страна, заместник министър-председателят и министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.

Ректорът на Висшето училище по телекомуникации и пощи и председател на Съвета на ректорите проф. Миглена Темелкова приветства гостите и разказа как през 2020 г., когато предлага висшите училища да споделят общи специалности с други университети, идеята среща всеобщо неодобрение.

„Единственият човек, който ме подкрепи тогава, беше настоящият министър на образованието и науката Красимир Вълчев“, каза проф. Миглена Темелкова.

По думите ѝ, в днешния свят, който се развива изключително динамично, единственият стратегически актив, с който разполагаме като общество, е знанието.

„Трансформацията не е само дигитализация. Нуждаем се от нова образователна политика, нови образователни форми и школи“, допълни още проф. Темелкова.

 



 

Your Image Description

Свързани статии:

УченициОбмислят пакети за езикова интеграция в училище Министър Красимир Вълчев откри новия STEM център в 120. ОУ Министър Красимир Вълчев: Предлагаме въвеждане на час по добро Подобряват система от санкции в училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags бакалавърски програмиДенятмагистърски програмиМинистър Красимир Вълчев

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена

Next article

По стъпките на Ботев

Next article
По стъпките на Ботев

По стъпките на Ботев

Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст

За лидерството в образованието – с факти и аргументи

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"