Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2024

Над 4000 души са валидирали професионалните си умения и знания

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
22/09/2024
in Новини 2024
0
Над 4000 души са валидирали професионалните си умения и знания
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter
Снимка – Пресцентър на МОН

4045 души в България са валидирали професионалните си умения и знания и са се сдобили с документ, удостоверяващ компетентностите им през последните 8 години. Данните бяха оповестени по време на първата секторна среща с работодатели, браншови и професионални организации в сектор „Строителство“, организирана по проект „Програма за уменията“ на Министерството на образованието и науката, съобщават от пресцентъра на ведомството.

Една от целите на проекта е именно популяризиране на възможностите за валидиране на професионалните умения и на ученето през целия живот сред различните професионални сектори.

„Ученето през целия живот за нас вече не е само политика, а кауза“, каза заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова при откриването на срещата. Тя изтъкна, че ако

преди 10 години се е говорило за липса на работна ръка, то днес вече има дефицит на кадри в почти всички сектори.

Затова е важно да се фокусираме изключително сериозно пред предизвикателствата на бъдещето, когато ще се изисква още по-голяма адаптивност на пазара на труда, отбеляза зам.-министърът. Тя посочи, че правилният подход е в съвместната работа на институциите с бизнеса и сътрудничеството на хората, които предоставят обучение с тези, които виждат резултата от него.

„Богатите хора в бъдеще ще са тези, които притежават широк спектър от знания и умения. Които на базата на тези знания и умения биха могли да постигнат добра реализация на пазара на труда и оттам по-добро качество на живот“, заяви главният секретар на Министерството на образованието и науката Любомир Йосифов, който е и ръководител на проекта „Програма за уменията“, финансиран по програма „Еразъм +“.

По време на секторната срещата бяха

представени последните промени в Закона за професионалното образование и обучение

и новият списък на професиите, които ще бъдат по-широкопрофилни. Специално в професионално направление „Строителство“ ще има шест професии – Строителство и архитектура, Водно строителство, Транспортно строителство, Парково строителство, Реставрация на недвижимо културно наследство и Експлоатация и сделки с недвижими имоти с общо 32 специалности.

Към тях може да се добави и професия Геодезия, която влиза в професионално направление „Архитектура, урбанизъм, геодезия“.

Изпълнителният директор на Центъра за енергийна ефективност д-р Драгомир Цанев представи опита на организацията в обучението на възрастни и осигуряването на допълнителни квалификации. Беше подчертана необходимостта от това специално в сектора на строителството.

Много от заетите там работят по конкретни обекти за определен срок. След като приключат те започват работа по друг обект, който има различни характеристики и за реализирането му са необходими конкретни умения. В този случай валидирането на специфични умения и възможностите за допълнителна квалификация биха били полезни и за самите служители, и за строителния бизнес, който търси определен тип специалисти за различните си проекти.

Обърнато беше внимание и на навлизането на дигитализацията и в строителството,

което дава възможност в сектора в бъдеще да бъдат заети и повече жени и млади хора.

В дискусията се включиха представители на работодателски и браншови организации, строителния бизнес, синдикатите, образователни институции, Министерството на труда и социалната политика, Националната агенция за професионално образование и обучение и Регионалното управление на образованието София-град.

Your Image Description

Свързани статии:

415 кандидати в конкурсите за училищни директори МОН и Община Карлово ще работят за по-тясна връзка на бизнеса с образованието Деца от 25 училища и детски градини представят ръчно изработени мартеници на базар в МОН Отличиха призьорите в Националното състезание за ключови компетентности по природни науки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags ДенятМОНпроектстроителство

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Tворчество: Есета от национален конкурс „Физиката в моя свят“

Next article

Снимка на броя: Григор Димитров и Новак Джокович с открит урок за деца

Next article
Новак Джокович и Григор Димитров с открит урок за деца

Снимка на броя: Григор Димитров и Новак Джокович с открит урок за деца

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.