Министерството на образованието и науката не обсъжда и не подготвя въвеждането на изпит в детската градина, съобщава пресцентърът на МОН по повод публикации по темата.
В момента в детските градини всяка година и във всяка възрастова група се проследяват постиженията на децата в началото и в края на учебното време, съответно 15 септември и 31 май.
Най-често за проследяване постиженията на децата и за определяне на училищната им готовност в детските градини се използва игровият подход,
а инструментите за това освен играчки са и различни изображения на конкретни ситуации, информират от МОН.
Един пример би могъл да бъде детето да намери и да опише къде се намира дадена играчка. За същия въпрос може да бъде използвана и картинка, на която е изобразена аналогична ситуация. Това се случва в рамките на ежедневните занимания на децата, без самите те да знаят кога учителят прави тази проверка. Към момента всеки учител може да избере по какъв начин и с какъв инструмент да направи това.
МОН планира разработването и прилагането на единен инструмент за проследяване постиженията на децата за всички детски градини, но той няма да бъде под формата на изпит
и по същество ще запази и сегашния модел на работа – под формата на игра и без децата да разбират, че се проверяват развитие на техните умения и училищна готовност, уточняват от Министерството.
Срокът за изработване на подобен единен инструмент за всички детски градини е до 2027 г,
след което учителите ще започнат да го прилагат. Дългият срок е необходим, за да бъдат предприети всички необходими подготвителни дейности, включително и широко професионално обсъждане и апробиране на инструмента.
Новият инструмент, по същество, няма да промени нищо за децата, но ще даде възможност за съпоставимост на резултатите между различните институции.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg