"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

МОН: Деветокласниците са се справили най-добре по биология на теста по природни науки

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
in Новини 2024
A A
Деветокласниците са се справили най-добре по биология на теста за проверка на уменията по природни науки
Снимка Пресцентър на МОН

Деветокласниците, които положиха дигиталния тест по природни науки, са се справили най-добре по биология и здравно образование. Това показват резултатите от първото мащабно изследване, проведено изцяло на електронни устройства, съобщи Пресцентърът на МОН.

Голяма част въпросите в тестовете бяха проверени онлайн – избираемите автоматично се оцениха през платформите, а свободните въпроси от учители по съответните предмети.

В изследването се включиха общо 48 941 ученици, като за всяка една от частите по отделните предмети – биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, максималните точки са 18. Изследването има диагностичен характер и проверява компетентности, което означава, че задачите не са рутинни, не се решават в училище и са с много голяма практическа насоченост.

По биология и здравно образование е най-високата средна успеваемост – 57%, в изследването. Деветокласниците са постигнали средно 10,26 точки, което съответства на оценка „Добър 3,90“.

Близо 8% са отличните оценки по този предмет, а всеки четвърти ученик е получил оценка „Много добър“.

Повече от половината ученици са положили успешно и теста по физика и астрономия. Средният бал е 9,11 точки, което съответства на оценка „Среден 3,40“.

Деветокласниците са се затруднили най-много на теста по химия и опазване на околната среда, средният бал от който е 7,20 точки или „Среден 3,10“.

Един от основните изводи от проведеното изследване е, че голяма част от учениците умеят да извличат информация от графични и таблични източници и се справят с нерутинни за обучението им задачи, коментират от МОН. Деветокласниците обаче срещат затруднения при комбинирането и съпоставянето на информация от повече от един източник.

Данните показват необходимост в обучението на гимназистите да се наблегне на експерименталната работа в часовете по природни науки, на четене с разбиране и задачи със свободен отговор, в които се изисква да обясняват и изразяват мнение за процеси, явления, казуси и проблеми.

От МОН припомнят, че подобно изследване се организира за първи път в образователната ни система и цели да провери и готовността й за провеждане на различни изпитни формати изцяло на електронни устройства. Резултатите от теста дават информация за нивото на придобитите умения от ученика. Дадена бе и възможност оценките от проверката да бъдат вписани като текуща оценка по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.

С тестовете, включващи задачи за измерване на умения в областта на природните науки, учителите по съответните предмети ще бъдат подпомогнати в задаването и оценяването на подобен тип задачи и ще се тестват различни платформи, които в бъдеще биха могли да подпомагат обучението, подготовката и провеждането на различни видове изпити и проверки.

Поставя се и фокус върху важни теми, свързани с международното изследване PISA 2025, като учениците се доближиха до типа задачи и средата, в която част от тях ще работят по време на реалното изследване, което предстои да се проведе през пролетта на следващата година.

Your Image Description

Свързани статии:

Отличиха призьорите в Националното състезание за ключови компетентности по природни науки Повече от 28 000 деветокласници решаваха онлайн тест в първия ден на проверката по природни науки Български ученици участват с фотографии в международен конкурс по природни науки Още 2700 деветокласници преминаха успешно теста по природни науки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags биологиядеветокласнициДенятМОНприродни наукиумения

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Polit-Pop Sustainability: Policies, Businesses, and Media Heroes for a ‘Green’ Lifestyle

Next article

Министър Галин Цоков: Образованието е основата за просперитета на нацията

Next article
"Образованието е основа за просперитета на нацията. Затова и разговорът за подготовката и възможностите за учителите е ключов за бъдещето ни", каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков пред членовете на Синдикалния съвет на Синдиката на българските учители

Министър Галин Цоков: Образованието е основата за просперитета на нацията

Вестник „Аз-буки“ – брой 50/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 50/2024 г.

Най-старата известна дива птица снесе яйце на 74 години

Най-старата известна дива птица снесе яйце на 74 години

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"