"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 16, 18-24.04.2024 г.

Предлагат промени в Наредбата за приобщаващо образование

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
17-04-2024
in Брой 16, 18-24.04.2024 г.
A A
Снимка – Пресцентър на МОН

До дни да бъде предложена промяна в Наредбата за приобщаващо образование, с която да бъде регламентирана възможността ученици със специфични нарушения на способността на учене като дислексия, дисграфия, дискалкулия да имат право да използват технически средства и устройства за допълваща и алтернативна комуникация.

Такъв ангажимент пое служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на заседание на Парламентарната комисия по образование и наука.

Пред депутатите той обясни, че по Националната програма „Информационни и комуникационни технологии в системата на предучилищното и училищното образование“, която предстои да бъде приета от Министерския съвет, ще бъдат осигурени средства за закупуването на такива устройства за всяко дете, което има нужда.

Министър Цоков каза още, че в момента се обсъждат различни промени, с които средствата за допълваща и алтернативна комуникация да влязат като основни за работа с деца със специални потребности.

В рамките на заседанието на Комисията на първо гласуване

бяха приети промени в Закона за висшето образование.

В тях е заложено приемът на студенти чуждестранни граждани или лица без гражданство, които са получили временна закрила в България, да се извършва при облекчени условия и по ред, определени от Министерския съвет.

Така лицата с предоставена временна закрила ще получат възможност да продължат образованието си в български висши училища.

„Това е минимална компенсация, че не могат да учат в своята страна“,

коментира председателят на Парламентарната комисия Красимир Вълчев.

Децата с представена временна закрила на възраст от 4 до 18 години са 10 560, от които 738 са на 17-годишна възраст, а 484 са на 19-годишна възраст, сочат данни на Държавната агенция за бежанците при МС към 2 април т.г. Около 1/3 от всички – 3582, са записани в училища през втория учебен срок на учебната 2023/2024 г. От тях 121 ученици се обучават в XI и 32 в XII клас.

Студентите, приети по сила на предложените промени, ще заплащат такси за обучение в размер, определен и за българските граждани. Броят на приеманите за обучение чуждестранни граждани или лица без гражданство, получили временна закрила в България, ще се утвърждава всяка година по висши училища и специалности от Министерския съвет. Той няма да бъде част от бройките за държавна или платена поръчка.

Красимир Вълчев предложи при изготвянето на план-приема от Министерството на образованието и науката тези бройки да бъдат разпредели към професионални направления, в които има очакван недостиг на пазара на труда. Например да се отпусне по-голям прием в техническите професионални направления, защото, ако станат инженери, по-голяма част биха останали в България.

Промените предвиждат още след изтичане на срока на временна закрила или след отпадане на основанията за предоставянето ѝ студентите, приети по сила на предложените промени, могат да продължат обучението си в съответното висше училище при условията и реда, определени за български граждани.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 1000 преподаватели подготвят бъдещи учители чрез иновативни технологии Служебният министър проф. Галин Цоков пред „Аз-буки“: Продължаваме започнатите реформи МОН и студентите с мерки за подобряване на качеството на обучението във висшите училища МОН се превърна в сцена за спектакъл

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags МОНПарламентарна комисия по образование и наукапроф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Четири отбора ни представят на Евроолимпиадата по статистика

Next article

27 лауреати на олимпиадата по техническо чертане

Next article
27 лауреати на олимпиадата по техническо чертане

27 лауреати на олимпиадата по техническо чертане

Държавата ще плаща обучение в топ университети

Държавата ще плаща обучение в топ университети

Над 1000 преподаватели подготвят бъдещи учители чрез иновативни технологии

Над 1000 преподаватели подготвят бъдещи учители чрез иновативни технологии

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"