"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.

Запазват неизразходени пари за медиаторите

Всички училища с концентрация на деца и ученици от уязвими групи ще получат средства за назначаването им

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-01-2024
in Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.
A A

Държавните и общинските детски градини и училища с концентрация на деца и ученици от уязвими групи няма да загубят неизразходените през 2023 г. средства за образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя.

А средства за назначаването им през 2024 г. ще получат всички училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от уязвими групи. Това предвижда проект на Постановление на Министерския съвет за изменение на Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование, публикуван за обществено обсъждане.

Измененията в Наредбата се налагат поради забавянето при приемането на бюджета за 2023 г. на Постановлението за изпълнението му и свързаното с това забавяне при предоставянето на средствата за работа с деца и ученици от уязвими групи през миналата година. Това постави училища и детски градини пред обективна невъзможност да усвоят предоставените им средства до края на 2023 г. Затова се предлага отлагане с една година на разпоредбата от Наредбата, приета през юли миналата година, съгласно която средствата за съответната година се намаляват с размера на неизразходваните средства, предоставени от държавния бюджет на същото основание през предходната година.

Освен това с една година се отлага и влизането в сила на разпоредбата от Наредбата, съгласно която средствата следва да се определят на база броя на назначените образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя към 1 януари на съответната календарна година, но не повече от разчетения брой в Приложение 6в към Наредбата. Така средства ще получат всички училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от уязвими групи, като онези, които не са назначили образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя, ще могат да направят това през тази година.
За 2023 г. средствата за назначаване на образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя са предоставени на база назначен брой персонал към 30 юни 2023 г., но не повече от разчетения в Приложение 6в към Наредбата. Той варира от 0,25 щатни бройки за училище с до 100 ученици от първа група до 3,5 щатни бройки за школо с над 700 ученици от пета група.

На тази база средства по този елемент на финансирането са получили 720 детски градини и училища от всичко 1678 образователни институции с концентрация на деца и ученици от уязвими групи (515 детски градини и 1163 училища), или 42,91 на сто.
Предложените изменения на Наредбата ще позволят на тези 720 детски градини и училища с 116 819 деца и ученици, получили финансиране за назначен брой медиатори, социални работници и помощници на учителя, да ползват по предназначение предоставените им средства и през 2024 г. А останалите 958 детски градини и училища със 109 286 деца и ученици, които не са назначили медиатори, социални работници и помощници на учителя и не са получили финансиране, ще имат възможността да назначат персонал на изброените длъжности през настоящата година. Очаква се броят на назначените през 2024 г. да се увеличи с до 436 бройки в резултат на осигуреното финансиране.

Размерът на финансирането, което МОН ще предостави за една пълна бройка образователен медиатор, социален работник или помощник на учителя, за 2024 г. ще бъде 16 000 лв., тоест 1333 лв. месечно. Средствата са целеви и не могат да се използват за други цели.
Бележки, становища и предложения могат да бъдат изпращани към дирекция „Финанси“ – МОН (k.yordanov@mon.bg) до 18 януари 2024 г.
включително.

Your Image Description

Свързани статии:

STEM центровете ще се одобряват с концепция Тъжни резултати от PISA 2022 И нека силата бъде с теб… Летящи динозаври летели в небето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Удължават се две национални програми

Next article

Завръщане у дома

Next article
Вестник "Аз-буки"

Завръщане у дома

Снимка на броя

Снимка на броя

Проф. Никола Владов, хирург:  Медицината ме научи  да бъда решителен

Проф. Никола Владов, хирург: Медицината ме научи да бъда решителен

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"