"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 3, 2023

Лидери на промяна в професионалното

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-01-2023
in Брой 3, 2023
A A

От Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение се очаква да допринасят за повишаване
на конкуренто-
способността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, висши училища, местните власти и компаниите

Министърът на образованието и науката утвърди списък с 28 професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Те ще бъдат модернизирани чрез съвременно технологично оборудване в рамките на Инвестиционен проект 2
„Модернизация на образователна инфраструктура“ на Националния план за възстановяване и устойчивост, като ще се превърнат в ядро на регионалните образователни екосис-
теми. От Центровете се очаква да допринасят за повишаване на конкурентоспособността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, университетите, местните власти, образователните институции и компаниите.
През 2022 г. МОН разработи и утвърди методология с критерии и подход за определяне на най-подходящите професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Съгласно нея е извършена индивидуална оценка на професионалните гимназии. В резултат е утвърден списък с 28 професионални гимназии, списък с 10 резервни професионални гимназии в големите общини и списък с допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво.
Резервните 10 професионални гимназии в големите общини, определени за основни центрове за растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027, ще могат при наличие на остатъчни средства да бъдат конкретни крайни получатели за изпълнение на инвестиции в Плана за възстановяване и устойчивост в конкретната област. Необходимо е да се спази низходящият ред на получения брой точки като комплексна оценка съгласно методологията. По същия начин, при наличие на остатъчни средства и след 28-те и 10-те резервни професионални гимназии, определените в Списъка като допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво ще могат да бъдат конкретни крайни получатели в съответната област.
Според заложените цели Центровете ще осигурят модерно и иновативно образование и обучение по професии, необходими на регионалния пазар на труда, като предложат кратък преход от училище към работа. Ще се акцентира върху надграждането на традиционни отрасли (транспорт, селско стопанство) за дигитална и зелена трансформация и върху подпомагането на нововъзникващи производства, каквито са роботиката, зелената енергия, електромобилите.
В Списъка на училищата със статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение попадат: Земеделската професионална гимназия „Кл. Тимирязев“ – Сандански (комплексна оценка от 348 точки), ПГ по транспорт и енергетика „Хенри Форд“ (341 т.), ПГ по земеделие „Тодор Рачински“ – Генерал Тошево (336 т.), ПГ по земеделие „Стефан Цанов“ – Кнежа (334 т.), ПГ по аграрни технологии „Цанко Церковски“ – Павликени (332 т.), ПГ по селско стопанство „Никола Пушкаров“ – Попово (331 т.), ПГ по дървообработване и строителство „Цар Иван Асен II“ – Хасково (331 т.), ПГ по ядрена енергетика „Игор Курчатов“ – Козлодуй (322 т.), Варненската морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“ (314 т.), Националната ПГ по ветеринарна медицина „Проф. д-р Димитър Димов“ – Ловеч (314 т.), ПГ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Видин (313 т.), Професионалната техническа гимназия „Д-р Никола Василиади“ – Габрово (308 т.), ПГ по строителство, архитектура и геодезия „Пеньо Пенев“ – Русе (308 т.),
Националната професионална техническа гимназия „Шандор Петьофи“ – Разград (302 т.), ПГ „Велизар Пеев“ – Своге (302 т.), ПГ по механизация на селското стопанство „Н. Вапцаров“ – Кайнарджа (296 т.), ПГ по електротехника и електроника – Пловдив (292 т.), ПГ по строителство и архитектура – Пазарджик (291), ПГ по строителство, архитектура и компютърни науки „Проф. арх. Стефан Стефанов“ – Монтана (285 т.), ПГ по техника и строителство „Арх. Йордан Миланов“ – Перник (281 т.), ПГ по механотехника, електроника, телекомуникации и транспорт „Христо Ботев“ – Шумен (277 т.), ПГ по техника и технологии „Христо Ботев“ – Смолян (272 т.), Професионална техническа гимназия „Иван Райнов“ – Ямбол (272 т.), ПГ по електротехника и електроника „Капитан Петко войвода“ – Кърджали (271 т.), Националната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Иван Павлов“ – Стара Загора(262 т.), ПГ по механотехника – Сливен (255 т.), ПГ по компютърно програмиране и иновации – Бургас (240 т.), и ПГ „Акад. Сергей П. Корольов“ – Дупница (216 т.).

 

Списък с резерви на областно ниво в големите общини, определени за основни центрове на растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027
Националната професионална гимназия по прецизна техника и оптика „М.В. Ломоносов“ – София (314 т.), ПГ по транспорт – Русе (305 т.), ПГ по туризъм „Д-р Васил Берон“ –
Велико Търново (301 т.), ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ –
Варна (297 т.), ПГ по хранителни технологии и техника – Пловдив (281 т.), ПГ по механоелектротехника – Плевен (276 т.),
ПГ по архитектура, строителство и геодезия „Васил Левски“ – Благоевград (250 т.), ПГ по електротехника и технологии „Г.С. Раковски“ – Стара Загора (230 т.), Професионалната техническа гимназия „Васил Левски“ – Видин (200 т.), и ПГСАГ „Кольо Фичето“ – Бургас (184 т.)

Your Image Description

Свързани статии:

Още области в грипна епидемия Награди за медиатори Развитие в хармония с природата 2250 деца от Украйна в български школа’ и детски градини

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Още области в грипна епидемия

Next article

Награди за медиатори

Next article
Награди  за медиатори

Награди за медиатори

В ход е дигиталното обучение

Развитие в хармония с природата

В ход е дигиталното обучение

Конкурсите за училищни директори ще тръгват поетапно

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"