"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2023 Брой 2, 2023

МОН ще подкрепя директорите за STEM средата

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-01-2023
in Брой 2, 2023
A A

„На първо място, трябва подробно да обясним на директорите, че участието в процедурите за изграждане на STEM центрове по Националния план за възстановяване и устойчивост не е нещо страшно – напротив, те трябва да бъдат насърчени и да бъдат обучени как сами, без участието на външни консултанти, биха могли да се справят. Включително и чрез изграждане на колективи от директори, които да споделят помежду си знания и опит.“ Това заяви министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия относно изпълнението на процедура „STEM центрове и иновации в образованието“ по Националния план за възстановяване и устойчивост и политиката за разширяване на приема и обучението по ИТ.
„Нашата идея е директорите свободно да могат да преценят, без всякакво влияние от търговски дружества, за това какво е необходимо за учебния процес в конкретното училище и за постигането на резултати“, отбеляза още министърът. По думите му общата цел на процедурата е повишаване на дигиталната грамотност и мотивацията за учене. А децата да придобият умения в дисциплини и области, свързани с природни и инженерни науки, роботика, ИТ, заедно с познания в сферата на изкуствата.
„С допълващата подкрепа по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г. ще бъде разширен този комбиниран метод за преподаване, като целта ще бъде повишаване квалификацията на педагогическите специалисти чрез усъвършенстване на дигиталните им умения и на уменията им за иновативно преподаване. Защото всъщност цялото това оборудване ще има смисъл, ако е свързано с учебното съдържание и допринесе за по-добри резултати от обучението“, отбеляза още министър Пенов.
Той информира, че по време на общественото обсъждане на Концепцията за изграждане на училищна STEM среда са получени 45 предложения и становища, които вече са обобщени. Вече се работи и по подготовката на насоки за участие в процедурата, като вероятно кандидатстване по нея ще започне към края на първото тримесечие на 2023 г.
„Държа да отбележа, че и в проекта за насоки и за концепция бе подчертано, че става дума за минимални технически изисквания, тоест ние не ограничаваме директорите в избора. Относно специфично оборудване за някои гимназии, което попада извън полето на петте направления на STEM, то също ще бъде допустимо за финансиране. Колкото до друга тема в становищата – за изискванията за закупуване на конкретен софтуер, държа да кажа, че това е премахнато от насоките за кандидатстване“, заяви зам.-министър Надя Младенова. Тя информира още, че Националният STEM център е получил акредитация за координатор по проект по програма „Еразъм+“, по който български учители и ученици ще могат да се обучават допълнително във водещи в STEM обучението европейски държави.
Министър Пенов коментира, че темата за обучението по ИТ присъства като част от по-голямата тема за осъвременяването на учебните програми. „Има работна група, която обсъжда учебните програми по ИТ в гимназиален етап. Там може би се нуждаем от изцяло нов подход в създаването им и разполагането като часове, предвид бързото им развитие в практиката“, отбеляза той.

Your Image Description

Свързани статии:

Повече чужденци учат висше у нас Програмисти на роботи ще обучават във Велико Търново Няма кадри за индустрията В Пловдив се търсят авиационни техници

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

В Пловдив се търсят авиационни техници

Next article

Здравейте! Аз съм Маргаритка!

Next article
Здравейте! Аз съм Маргаритка!

Здравейте! Аз съм Маргаритка!

Васил Левски пред съда и пред света

Васил Левски пред съда и пред света

В ход е дигиталното обучение

Месец на Радичков в Пловдив

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"