Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2023 Брой 1, 2023

Ковид променя и мозъка

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
04/01/2023
in Брой 1, 2023
0
Ковид променя и мозъка
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Преживяното по време на пандемията от COVID-19 може да е довело до по-бързо съзряване на мозъците на тийнейджърите. Проучване, сравняващо мозъчни сканирания на млади хора отпреди и след 2020 г., разкрива, че мозъците на тийнейджъри, преживели пандемията, изглеждат с около три години по-стари от очакваното, казват учените. Изследването, публикувано в Biological Psychiatry: Global Open Science, е първото, което разглежда въздействието на пандемията върху стареенето на мозъка. То разкрива, че „пандемията не е била лоша само по отношение на психичното здраве на подрастващите. Изглежда, че е променило и техните мозъци“, казва Иън Готлиб – клиничен невролог в Станфордския университет. Проучването не може да направи връзка между тези промени в мозъка и влошеното психично състояние по време на пандемията. Но ние „знаем, че има връзка между нещастието и мозъка, докато той се опитва да се адаптира към обстоятелствата“, смята Беатрис Луна – специалист по когнитивно развитие в Университета на Питсбърг.
Корените на това изследване датират отпреди близо десетилетие, когато Готлиб и колегите му започват проект в Калифорнийския залив за изследване на депресията при юноши. Учените събират информация за психичното здраве на децата и правят MRI сканиране на мозъците им. Локдаунът през 2020 г. спира проекта. Когато го подновяват година по-късно, се оказва, че децата, които се връщат в проучването след една година живот в пандемия, съобщават за по-високи нива на тревожност и депресия.

Your Image Description

Свързани статии:

Карстът – дар за поколенията Загадките на космическата лаборат ория Нов ектопаразит по прилепи Феноменът стъклени жаби

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Феноменът стъклени жаби

Next article

Редуване на гласни в корена на някои глаголи

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Редуване на гласни в корена на някои глаголи

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.