"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 48, 2022

Родни школа’ със силни екопослания

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-11-2022
in Брой 48, 2022
A A
Ученици от ОУ „Христо
Ботев“ – Варна, изписват
с миди своето послание
„Пазете морето чисто!“

Петя НИКОЛОВА

Над 750 000 ученици от 2129 училища в 104 държави се включват в инициативата „Глобалните дни на действие“ на международната програма „Екоучилища“. От България участват 52 школà и детски градини, които провеждат и споделят над 145 дейности.
„Глобалните дни на действие“ са съпътстващо събитие под егидата на световната инициатива „Времето изтича“ (Running out of time) – щафета, която тръгва от Глазгоу, Шотландия, и носи посланието на младите хора по света – „Действия, а не думи!“ на 27-ата конференция на ООН за изменението на климата – COP 27 (6 – 18.11.2022 г.). Чрез „Глобалните дни на действие“ ученици от цял свят успяват да покажат, че местните действия имат глобално въздействие.
В разпространения в цял свят отзвук от инициативата организаторите акцентират на проявите на пет училища, като две от тях са български: ОУ „Христо Ботев“ – Варна, и СУ „Луи Пастьор“ – София. Те правят впечатление с оригинални и запомнящи се идеи. Ученици и учители от морското школо изписват с миди екопосланието си върху плажната ивица, а в СУ „Луи Пастьор“ от София правят танцова щафета. Проявата на гимназия „Марибор“ от Словения също грабва организаторите на „Глобалните дни на действие“. Със стотици участници тя провежда огромна щафета между поколенията. В Living School в Лисмор, Австралия, пък създават песен, вдъхновена от усилията за възстановяване на щетите след опустошителните наводнения тази година. Учениците от португалското средно училище Jose Cardoso Pires почистват езеро.
Чрез участието си в инициативата учениците получават шанс да се присъединят към поканата за универсално качествено образование за климата, да участват в редица полезни дейности и да се ангажират с програми и ресурси от водещи световни организации за екологично образование, и най-вече от Фондацията за екологично образование.
В България „Глобалните дни за действие“ са отворени към всички желаещи да споделят активно дейностите си, насочени към по-устойчив свят. Учениците от мрежата „Екоучилища“ и „Учим за гората“, ръководени от Българско движение „Син флаг“, участват с отдаденост и амбиция, които помагат да се ангажира цялата общност в дейности за опазване на околната среда и планетата.
18 от всички 52 участвали учебни заведения се включват за първи път в съвместния проект на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“ под наслов „Влез в зеления кръг“, но въпреки това достойно реализират проявите си и заявяват готовност да станат част от обществото на екоучилищата.
Координаторът на инициативата „Времето изтича“ Лорън Браун отбелязва своя възторг и изненада от мащабното участие на учениците в подкрепящото събитие „Глобалните дни за действие“: „Бяхме поразени от подкрепата на училищата по целия свят. Хиляди ученици са взели участие в свои собствени щафетни събития и климатични дейности. Креативността, упоритата работа и страстта им блестяха във всички прекрасни снимки и видеоклипове, които бяха споделени. Искахме
да дадем възможност на младите хора да предприемат действия, и да им покажем, че техните гласове имат значение в дискусиите за климата, провеждащи се на COP 27. Учениците възприеха нашето послание и нашата кампания и ги превърнаха в наистина глобален призив за действие. Призив, който не може да бъде пренебрегнат.“
„Времето изтича“ е опит за чупене на рекорди за предаване на климатично послание щафета от млади хора до взимащите решения на COP 27. Със своите 7767 км – от Глазгоу, Шотландия, до климатичната конференция COP 27 в Египет, щафетата „Времето изтича“ е най-дългата непрекъсната щафета, правена някога. Сред носителите ѝ са олимпийци, млади хора, президентът на Словения Борут Пахор, кметове, министри, общински съветници, посланици, активисти, студенти, бизнес лидери, приятели и семейства.
Щафетната палка, създадена от признатите дизайнери от Глазгоу 4c Design, съдържа 18 части, представляващи нациите, през които щафетата минава. Изработените спирални пръстени символизират четирите основни нива на действие в областта на климата, където може да се окаже въздействие: международно, национално, местно и индивидуално. „Действия, а не думи!“ – посланието в щафетата е създадено от млади хора и Фондацията за екологично образование, подкрепено е от над 800 000 подписа и е написано на английски и арабски.
Младежите се обръщат към лицата, взимащи решения на COP 27. Призовават за качествено климатично образование, което да подготви хората от всички възрасти и във всички места с умения, знания и възможности за изграждане на устойчиви общности, които да работят за запазването на природата. Част от тяхното послание гласи: „Времето ни изтича… Младите хора трябва да бъдат признати за лидери, пос-
тавени в челните редици на разговора за изменението на климата и овластени чрез образованието… Нашият свят се затопля и за да запазим увеличението до 1,5 градуса, се нуждаем от напредничаво мислене, последователни политики и финансиране, които да ни помогнат да постигнем нетни нулеви емисии“.

Your Image Description

Свързани статии:

Търси се най-красивото писмо до Дядо Коледа Артбригада възражда Старо Железаре Мозаечно пано краси наше школо Тефтери за добри дела раздават в Разград

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Магдалена Гигова, радиоводещ: Радиото е тръпка, която не умира

Next article

Търси се най-красивото писмо до Дядо Коледа

Next article
В ход е дигиталното обучение

Търси се най-красивото писмо до Дядо Коледа

Артбригада възражда Старо Железаре

Артбригада възражда Старо Железаре

Българското школо по изкуства зад граница

Българското школо по изкуства зад граница

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"