"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 46, 2022

Център за бъдещи Нобелови лауреати

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2022
in Брой 46, 2022
A A
Директорът на Националния STEM център проф. Найден Шиваров (вдясно) запозна Селин Гауер и вицепремиера Атанас Пеканов с проекта „STEM центрове и иновации в образованието“

Работната група за възстановяване и устойчивост на Европейската комисия, начело с генералния директор Селин Гауер, посети Националния STEM център в София и се запозна с изпълнението на заложеното в Плана за възстановяване и устойчивост в областта на образованието. Делегацията от ЕК е придружена от вицепремиера по управление на европейските средства Атанас Пеканов и зам.-министъра на образованието и науката Надя Младенова.
Директорът на Националния STEM център проф. Найден Шиваров запозна гостите с изпълнението на проекта „STEM центрове и иновации в образованието“, финансиран по Плана за възстановяване. Той подчерта, че при тях ще се извършва цялостната координация, както и теоретичните и практическите обучения за учители, студенти и ученици. Ще се разработва методологията за обучение за учителите за STEM преподаване, както и материалите, които да се използват в класните стаи. Резултатите, които се очакват, са младите хора да придобият нужните знания и умения, като се обучават с методи и в съвременна среда, близки до реалния живот, за да могат да се реализират успешно на пазара на труда в бъдеще.
„Цялата логика на инвестициите, заложени в Плана за възстановяване от Министерството на образованието и науката, е насочена към това да се достигне до всяко училище в България – заяви зам.-министър Надя Младенова. – Примерът със STEM центровете е показателен, тъй като са предвидени средства, както в инвестиционния проект „Модернизация на образователната инфраструктура“, така и за създаването на STEM центрове във всяко държавно или общинско училище, дори и да е най-малкото и в което и населено място да се намира. Тези две дейности се допълват прекрасно, за да можем след няколко години да повишим нивото на дигитализация в образователната система и то да стане такова, каквото ни се иска да бъде.“
Зам.-министър Младенова добави още, че в МОН са подготвени всички процедури. Те ще бъдат обявени веднага след изтичането на срока за обществено обсъждане, така че училищата да могат да кандидатстват за създаването на STEM центрове.
Служители от Националния STEM център в София демонстрираха пред гостите малка част от възможностите за обучение, които ще предоставят на младите хора и на учителите при тях в областта на природните науки, роботиката, 3D технологиите, математиката и информатиката.
„Силно съм впечатлена от това да видя как могат да се използват средствата от Плана за възстановяване и развитие, за да се приближи науката до децата и студентите, така че те да могат да се обучават практически в нови лаборатории – каза генералният директор и ръководител на Работната група за възстановяване и устойчивост на ЕК Селин Гауер. – Вижда се колко бързо се въвеждат всички етапи от Плана. А това е само един от многото проекти и реформи, които се финансират от него. Трябва да се бърза, защото времето е пари.“
„Целта на този проект е да зададем нова основа на българското образование във всички български училища както за учениците, така и за учителите, така че те да могат да използват всички най-нови технологии“, заяви вицепремиерът Пеканов. Той подчерта, че изграждането на STEM центровете по училищата, както и националният и регионалните STEM центрове, са интегрирана система, която трябва да се развива паралелно, да бъде готова и да заработи до края на 2026 г.
„Тук ще тренираме бъдещите олимпийци и учени, надявам се и бъдещи Нобелови лауреати“, заключи Атанас Пеканов.

Your Image Description

Свързани статии:

Мария Габриел, еврокомисар: Учителите превръщат образованието в успех Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас Учителски практики за пример Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография стана на 100

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Мария Габриел, еврокомисар: Учителите превръщат образованието в успех

Next article

Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас

Next article
В ход е дигиталното обучение

Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Европейски ден на равното заплащане

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Студенти искат инвестиции в образованието

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"