"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 42, 2022

Най-важни са учителите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-10-2022
in Брой 42, 2022
A A

Стела МАРИНОВА

След няколко години чуващите малчугани в детските градините и учениците в школата ще имат възможността да избират дали да изучават българския жестов език. На пръв поглед, новият предмет не звучи толкова иновативно като компютърно моделиране или корейски и китайски, по които обучението започна предходните години. Но ползите несъмнено ще бъдат много повече.
Когато едно дете започне да изучва жестовия език от малко, то ще може да общува свободно не само със своите връстници с увреден слух от класа, а и извън пределите на класната стая на площадката или в парка. По този начин нито един малчуган няма да остане изолиран. А след като учениците завършат образованието си, могат да използват знанията в университета, на работа или просто на улицата, за да помогнат на някого. Така по-голяма част от обществото ще може да „чуе“ историите на хората с увреден слух, говорейки един език.
За да се стигне дотук обаче, тепърва трябва да се разработват учебните програми и да се обучават специалисти, които да могат да преподават на чуващите деца и ученици. Броят на градините и школата не е никак малък и дори един преподавател да може да води часове в няколко от тях,
отново значителен брой педагози трябва да усвоят жестовия език. Затова, за да може всяко дете да получи равен шанс за приобщаване и общуване със своите връстници, най-важни остават учителите. Без тяхното желание и възможност да овладеят този нов за тях език, ще бъде много трудно.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Денят 5 октомври Вестник "Аз-буки"Залогът е бъдещето Вестник "Аз-буки"Точният човек Вестник "Аз-буки"Говорят цифрите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Търсят се нови европейски университетски алианси

Next article

Катастрофален спад на дивите животни

Next article
Катастрофален спад  на дивите животни

Катастрофален спад на дивите животни

Само 37% от възрастните  в ЕС се обучават редовно

Само 37% от възрастните в ЕС се обучават редовно

Digital Competences and Educational Inequalities in European Contex as a Consequence of an Accelerated Shift to Distance E-learning in the COVID-19 Pandemic

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"