"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 30, 2022

Да бъдем хора, а не потребители*

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-07-2022
in Брой 30, 2022
A A
„Бяла красота“
от Мария Асенова (Х клас, СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Радомир) – III място от националния фотоконкурс за ученици и студенти „Физика и климат“, провел се в рамките на юбилейната
50. национална конференция по въпросите на обучението по физика, организирана от Съюза
на физиците
в България

Ивелин Крумов – Х клас, II място
СУПНЕ „Фридрих Шилер“ – Русе
Научен ръководител – Гергана Кръстева

Никога досега в човешката история обществото ни не е било по-развито, напреднало и проспериращо. С всеки изминал ден човечеството прави крачка напред в своето развитие, променяйки съдбата си завинаги. От уникалния напредък на медицината, който дава шанс за живот на десетки хиляди всеки ден, до технологиите, които улесняват ежедневието ни по безброй начини. Неоспорим факт е, че ние, като хора, успяваме, макар и с различните проблеми на света, да надграждаме и да се събуждаме всяка сутрин по-умни и по-успешни от предходния ден.
Но един проблем все още стои пред нас и сякаш няма намерение да си тръгва в най-скоро време – климатичните промени. Земният климат в днешно време се променя много бързо и различно. Промените в климата на нашата земя влияят на живота ни психологически, физически и емоционално. Но какво всъщност представлява изменението на климата?
Според Междуправителствения панел по климатичните промени – IPCC, промяна в климата означава изменение на състоянието на климата, което може да бъде идентифицирано чрез промяна в средната стойност или колебанията на свойствата му, които продължават за дълъг период, обикновено от поне няколко десетилетия. Тези климатични модели играят важна роля при оформянето на естествените екосистеми и човешките икономики и култури, които зависят от тях.
Например промените в климата могат да повлияят върху живота на хората, отглеждането на растенията и животните, производството на храни и рисковете за здравето.
Но въпросът с климатичните промени е много по-дълбок от това. Важно е да осъзнаем, че климатичните изменения са част от Земята още от началото на нейното съществуване и са явления, които не могат да бъдат спрени. За да разберем срещу какво се изправяме, трябва да навлезем в истинската дълбочина на този проблем и реално да се запитаме какви са истинските, по-сериозни и фундаментални последици за всички нас, и дали не е правилно понякога, в късните часове на вечерта, преди да заспим и да забравим за нашето натоварено ежедневие, да се замислим поне малко: „Какво ми коства да бъда не просто обитател на тази земя, а нещо повече – да бъда човек“.
След като вече разбрахме дефиницията на климатичното изменение, нека поглед-
нем причините за него. Има два основни фактора за промените в климата – естествени причини и човешка дейност. Естествените причини, повлияли на земния климат, са: промяна в интензивността на слънчевото греене, колебанията в земната орбита и вулканичната активност. Изброеното тук не е в кръгозора на човешкия контрол. Естествените причини играят своята значима роля за промените в климата. Нека вземем вулканичните изригвания за конкретен пример. Изригванията на вулкани предизвикват охлаждащ ефект върху Земята.

* Заглавията са на редакцията. Есетата се публикуват
със съкращения

Your Image Description

Свързани статии:

Превърнахме сe в паразити за планетата* Непознатият пионер на климатичната наука* Швейцарско ножче от светлина* Транзисторите и дигиталната революция*

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Творчество

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Pedagogy, Number 6/2022, Volume 94

Next article

Превърнахме сe в паразити за планетата*

Next article
В ход е дигиталното обучение

Превърнахме сe в паразити за планетата*

В ход е дигиталното обучение

Непознатият пионер на климатичната наука*

Солидарен туризъм

Солидарен туризъм

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"