"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 46, 2021

Чудеса

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-11-2021
in Брой 46, 2021
A A

Стоян СТОЯНОВ

През октомври българският отбор атлети със синдром на Даун завоюва три сребърни медала от Световното първенство в Италия. Постижението е още по-значимо, защото работата на група ентусиасти и постигането на подобни успехи разчупва стигмата, че на децата със специални потребности трябва да се гледа по специален начин. Доказва, че малки победи, постигани ден след ден, могат да променят живота на тези деца в настоящето и за в бъдеще.
В последните 15 години работата по приобщаването на децата със специални образователни потребности става все по-структурирана и видима у нас. В страната работят 28 регионални центъра за подкрепа и 42 центъра за специална образователна подкрепа, които се грижат за над 23 хил. деца със специални образователни потребности. През 2021 г. в училища и детски градини в страната са назначени 4631 ресурсни учители, психолози, логопеди и други специалисти. Тяхната работа подпомагат рехабилитатори, социални работници и непедагогически персонал. Хиляди учители вече са преминали през обучения как успешно да интегрират децата със специални потребности в класните стаи.
Различни инициативи на неправителствения сектор подпомагат развитието на приобщаващото образование. Постепенно се променят и нагласите на родителите към това да търсят специална подкрепа за своите деца от най-ранна възраст.
Разбира се, процесите са бавни, тъй като освен за изграждане на институционална инфраструктура и осигуряване на достатъчно специалисти преди всичко става дума за промяна в нагласите и стереотипите, с които се гледа на „различните“. Но малките стъпки в тази посока показват как израстваме като
общество, което създава среда, в която всеки да сбъдва мечтите си и да прави малки чудеса.

Your Image Description

Свързани статии:

Мотивирани и силни от първия ден Учим днес, за да сме успешни утре Повече наши учени сред топ 2 % в света Вестник "Аз-буки"Стъпки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Бюджетът на ЕС през 2022 година

Next article

Златна треска в Космоса

Next article
Златна треска в Космоса

Златна треска в Космоса

Умението да се вслушваш в себе си

Умението да се вслушваш в себе си

Старозагорска абитуриентка с медал от световното по IT

Старозагорска абитуриентка с медал от световното по IT

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"