Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 29, 2021

Наши студенти решават международен търговски спор

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
21/07/2021
in Брой 29, 2021
0
В ход е дигиталното обучение
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Софийският университет „Св. Климент Охридски“ спечели награда за „Най-добра
преговорна стратегия“ на състезание по международна търговска медиация и преговори, организирано от Международната адвокатска асоциация и Виенския център по международен търговски арбитраж – IBA-VIAC Consensual Dispute Resolution Competition.
Българският отбор е в състав Кристина Горчева (първи курс „Международни отношения“) и Даяна Зашева (пети курс „Право“). Техни треньори са юристът Ина Петкова и адвокатът Дима Александрова.
В състезанието участват общо 33 отбора от цял свят, като 22 са в категорията преговарящи и 11 – в категорията медиатори. За първа година срещата се провежда онлайн.
Надпреварата представлява симулация на медиационна сесия, в която българските студенти заемат ролята на страни по търговски спор. Преговарят със свои колеги, медиирани от студент медиатор, под погледа на трима международни съдии.
Българският отбор се изправи в директни сесии с четири отбора – от Федералния университет Парнамбуко (Бразилия), Карловия университет (Чехия), Федералния университет на Рио Гранде до Сул (Бразилия) и Ягелонския университет (Полша).
Темата тази година е производство на ваксини срещу Covid-19, патенти и лицензи за базови продукти. Основната цел на двата студентски формата е да се съпостави една състезателна процедура като арбитража с процедурата по медиация, в която се търсят взаимно приемливи решения от полза и за двете страни по спора.
Специалната награда се предоставя за отличителни способности в стратегията на преговарянето. Българските студентки се откроиха с умелото използване на преговорни техники, свободен изказ на английски и стратегическо използване на информация.
Успехът утвърждава мястото на България и Софийския университет на подобни форуми. Тази година отборът на Алма матер в почти същия състав завоюва втора награда на най-голямото в света състезание по международна търговска медиация – това на Международната търговска камара в Париж.

Your Image Description

Свързани статии:

Съвременни технологични решения Областта „на колела“ подготвя автоинженери Дарение за университетска библиотека Русенци изпратиха 1000 абсолвенти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Дарение за университетска библиотека

Next article

Обречени на туризма

Next article
Обречени  на туризма

Обречени на туризма

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.