"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 42, 2020

Нов десетгодишен план в подкрепа на ромите в ЕС

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-10-2020
in Брой 42, 2020
A A

Европейската комисия прие нов десетгодишен план в подкрепа на ромите в ЕС, в това число предложи препоръка на Съвета на ЕС.
Планът се съсредоточава върху седем ключови области – равенство, приобщаване, участие, образование, заетост, здравe и жилищно настаняване.
Във всяка от тези области ЕК предлага нови цели и прави препоръки към държавите членки за тяхното постигане. Те ще послужат като важни инструменти за наблюдение на напредъка и ще гарантират, че ЕС ще постигне по-голям напредък в предоставянето на жизненоважната подкрепа, от която много от ромите, живеещи в ЕС, все още се нуждаят.
„Нашите усилия през
последните десет години да подкрепим ромското население в ЕС, не бяха достатъчни. Нямаме извинение за това. Много роми продължават да се сблъскват с дискриминация и расизъм. Това е неприемливо. Днес подновяваме усилията си, за да поправим това положение, с ясни цели и подновен ангажимент за постигане на реална промяна през следващото десетилетие“, заяви зам.-председателят по въпросите на ценностите и прозрачността Вера Йоурова.
„За да може ЕС да се превърне в истински съюз на равенство, трябва да гарантираме, че милионите роми са третирани еднакво, че те са приобщени в социално отношение и че могат да участват в социалния и политическия живот без изключение. Въз основа на целите, които определяме в Стратегическата рамка, очакваме до 2030 г. да постигнем реален напредък в превръщането ни в Европа, в която ромите стават част от многообразието на ЕС, участват в нашите общества и разполагат с всички възможности да допринасят пълноценно за политическия, социалния и икономическия живот и да се възползват от него“, посочи комисарят по въпросите на равнопоставеността Хелена Дали.
Въпреки че целта на ЕК е пълно равенство, към момента тя предлага минимални цели за 2030 г. въз основа на напредъка, постигнат при предишната рамка. Те включват: намаляване поне наполовина на дела на ромите, които са подложени на дискриминация; удвояване дела на ромите, които съобщават за случаи, в които са били подложени на дискриминация; намаляване поне наполовина на разликата в бедността между ромите и населението, като цяло; намаляване поне наполовина на разликата в участието в образованието в ранна детска възраст; намаляване наполовина на дела на ромските деца, които посещават сегрегирани училища, в държавите членки със значително ромско население; намаляване поне наполовина на разликата в заетостта и на разликата в заетостта между жените и мъжете; намаляване поне наполовина на разликата в средната продължителност на живот; намаляване най-малко с една трета на разликата по отношение на изключително лошите жилищни условия; гарантиране, че най-малко 95% от ромите имат достъп до чешмяна вода.
За да бъдат постигнати тези цели, от решаващо значение е държавите членки да въведат необходимите правилни политики. Комисията предоставя насоки за държавите членки и определя списък от мерки, които да предприемат, за да постигнат по-бърз напредък в равенството, приобщаването и участието на ромите. Те включват развитие на системи за подкрепа на ромите, които са жертви на дискриминация, кампании за повишаване на осведомеността в училищата, подкрепа за финансова грамотност, насърчаване на наемането на роми в обществените институции и подобряване на достъпа до качествени медицински прегледи, профилактични прегледи и семейно планиране за жените от ромски произход.
ЕК призовава държавите членки да представят до септември 2021 г. национални стратегии и на всеки две години да докладват за тяхното изпълнение.
Много от областите на политиката, свързани с подоб-
ряването на равенството, приобщаването и участието на ромите, са от компетенциите на държавите членки. ЕС обаче играе важна роля, като предоставя насоки на политиката, координира действията на държавите членки, наблюдава изпълнението и напредъка, предоставя подкрепа чрез фондовете на ЕС и насърчава обмена на добри практики между държавите членки.

Your Image Description

Свързани статии:

Стартира инициативата „Изследователи в училищата“ Недостигът на учители все още е предизвикателство Нови възможности за университетите Изкуственият интелект няма да измести учителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Габрово стана център на ученето през целия живот

Next article

Отново е време за програмиране

Next article
56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Отново е време за програмиране

4-годишните ще учат, докато играят

Подкрепа за отговорни родители

В ход е дигиталното обучение

Бизнесът търси ИТ специалисти

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"