"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 33, 2020

Как се става педагог

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-08-2020
in Брой 33, 2020
A A

Въвеждане на компетентностния подход в обучението на бъдещите педагози, което по-късно да осигури прилагането му на практика, повишаване качеството на подготовката във висшите училища и на възможностите за обективна та оценка са очакваните резултати от публикуваните за обществено обсъждане промени в Наредбата за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител“.
Бъдещите учители ще изучават нови дисциплини, а по някои от изучаваните досега се увеличават академичните часове. С измененията в подготовката за придобиване на квалификация „учител“ ще бъдат интегрирани основни групи компетентности, ключови за качествена и ефективна дейност в педагогическа среда. Усъвършенства се и структурата на задължителните и избираемите дисциплини, изучавани от студентите, предвид потребностите на българската образователна практика.
Въвежда се основна специализираща дисциплина за различните категории учители – „детски учител“, „начален учител“, „учител по…“ и „ресурсен учител“, с минимален хорариум от 45 часа. В отделни приложения в детайли са разработени комплекси от компетентности, които очертават основни изисквания към подготовката на учителите от всяка обособена група.
Студентите, които се подготвят да преподават различни предмети, ще изучават дисцип-
лината „Методики на обучението по…“ с общ минимален хорариум 120 часа за предучилищното и 170 часа за началното училищно образование вместо досегашните 90 часа. Същото се отнася и за обучаващите се за придобиване на квалификация „учител по…“ два или повече учебни предмети и „ресурсен учител“. Те ще изучават дисциплината „Методика на обучението по…“ с хорариум 120 часа вместо 90 часа.
Разработени са и основни групи компетентности, които да бъдат развити в рамките на подготовката на учителите, и които ще служат и за оценяване на подготовката на преподавателите в средното и във висшето образование
Бележки, становища и предложения по проекта се прие-
мат в дирекция „Висше образование“ – МОН (mstoyanova@mon.bg) до 10 септември 2020 г.
включително.

Your Image Description

Свързани статии:

Национална програма и за родители По коловозите на голямата наука Четири варианта на учебната година Повече пари за задгранични школá

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Четири варианта на учебната година

Next article

Повече пари за задгранични школá

Next article
В ход е дигиталното обучение

Повече пари за задгранични школá

В ход е дигиталното обучение

Още 100 млн. лева за студентите

Вестник "Аз-буки"

(Не)частен случай

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"