"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 24, 2019

ДОМИНО продължава с 24,5 млн. лв.

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-06-2019
in Брой 24, 2019
A A

„Проектът ДОМИНО изигра своята роля по въвеждането на дуалното обучение в България и възвръщането на репутацията на професионалното образование.“ Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на втората национална конференция „Дуалното образование – път на възможностите“, която се проведе в София.
„Постигна се добро сътрудничество между всички участници в този процес – МОН, РУО, браншови камари, бизнес и професионални гимназии, и то трябва да продължи, въпреки че Проектът приключва. Затова в момента се подготвя нов проект за дуалното обучение през следващите 3 години, който ще се финансира от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, каза министър Вълчев. И уточни, че ще кандидатстваме през лятото за максимално допустимата сума от 24,5 млн. лв., за да може Проектът да стартира през новата учебна година.
В конференцията се включиха над 180 български и чуждестранни участници, политици и представители на бизнеса и професионалните гимназии, които се опитаха да очертаят визията за по-нататъшно развитие на дуалното образование в България. „Равносметката от изпълнението на Проекта е, че 1600 ученици от 32 професионални гимназии в 19 града в цялата страна се обучават по системата „учене чрез работа“, отчете ръководителят на ДОМИНО Петя Евтимова. По швейцарския модел броят на дуалните паралелки в страната е 78 и в тях учат над 3000 ученици.
„Според план-приема за 2019/2020 г. са заявени 150 дуални паралелки, в които се очакват да учат около 3900 ученици“, каза министър Вълчев. Той припомни, че през последните две години се работи целенасочено по преструктурирането на приема в посока увеличаване на професионалните направления и от 49,5% през 2017 г. се очаква да достигне почти 60% през следващата учебна година.

Четете повече в бр. 24, 13 – 19 юни 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧетирите мисии на университетите на бъдещето Снимка „Аз-буки“Промени в защитените специалности Математическият елит на среща в Трявна МОН обмисля връщане на учителите методисти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Видя ли в смисъл на ‘чу ли’, ‘разбра ли’

Next article

Пътна карта за развитието на учителите

Next article
Пътна карта за развитието на учителите

Пътна карта за развитието на учителите

Европа с лице към иновациите

Сериозен ръст на иновативните проекти

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"