"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 39, 2018

Как стандартите за преподаване ще подобрят качеството му*

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-09-2018
in Брой 39, 2018
A A

Първата година вървеше добре: установих добри отношения с тях, те бяха активни в ученето и постигнаха огромен напредък. Година по-късно поех първия си клас по математика и всичко беше съвсем различно. В класа често беше пълна бъркотия, учениците бяха напълно отчуждени от образователния процес, а аз се чувствах безпомощна. Но нали и в двата случая учителят е един и същ, т.е. аз самата? Защо тогава се стигна до две толкова различни преживявания? Или казано по-общо, каква е тайната на доброто преподаване?
Всички вероятно са съгласни, че учителите трябва да са в състояние да планират урок и да управляват класна стая. Освен това трябва да използват методи, които улесняват ученето и позволяват на всеки ученик да напредва. И за да успеят, те трябва да знаят как учат учениците. Някои от тези знания могат да бъдат приложени в работата по всички предмети, някои са по-специфични за дадена дисциплина. Но независимо какво са преподавали, вероятно всеки има спомен, че най-добрите му учители са били винаги ентусиазирани и готови да помогнат. Затова доброто преподаване със сигурност разчита и на мотивацията на самите учители.
В стремежа си да повиши качеството на образованието, всяка страна се опитва да идентифицира характеристиките на доброто преподаване и да прилага съответни политики, за да го популяризира. Разработването на стандарти за преподаване – или описание на това какво учителите, като професионалисти, трябва да знаят и могат, е един от начините за постигане на тази цел. Естествено, възникват редица въпроси по отношение на стандартите, включително как те се изработват, как в тях се отразява учителската професия и обучението на учители и как се прилагат в ежедневната практика.
*Статията от Нора Ревай е публикувана на сайта на ОИСР.

 

Четете повече в бр. 39, 27 септември – 3 октомври 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Награди за млади дарования Ползите и рисковете от ваксините Арттерапията – поглед към света на детето Успехи, постигнати с умение и сърце

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Експерт

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Философия, година XXVII, книжка 3, 2018

Next article

Педагогика, година XC, книжка 7, 2018

Next article

Педагогика, година XC, книжка 7, 2018

Foreign Language Teaching, Number 5/2018, Volume 45

Професионално образование, година XX, книжка 5, 2018

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"