"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 38, 2017

Деца на слънцето

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-09-2017
in Брой 38, 2017
A A

Повечето, ако не и всички налични съоръжения на въглища ще трябва да бъдат спрени. Изключването на ядрените реактори трябва да приключи до 2022 г.
Законодателната подкрепа за тази задача е приета през 2010 г. и включва намаление на емисиите на парникови газове с 80 – 95% до 2050 г. (спрямо 1990 г.) и преминаването към възобновяема енергия (60%) до същата година. С тези амбициозни цели се търси и по-голяма прозрачност по отношение на формирането на национална енергийна политика. По инициатива на Федералното министерство на околната среда, опазването на природата, строителството и ядрената безопасност Агенцията за възобновяема енергия и adelphi – водеща консултантска агенция в областта на климата, околната среда и развитието, са организирани няколко медийни семинара за журналисти от Източна Европа с фокус върху различните инициативи, насочени към опазване на климата. Първият от тях е посветен на местни инициативи, свързани с прехода към нови енергийни източници. Част от програмата на семинара е посветена на екологичното образование и екологичните иновации и включва посещение на училище, където принципите за опазване на климата и енергоспестяването са неразделна част от учебната програма.

Борбата с климатичните промени трябва да се води от всеки човек, категорични са специалистите. И най-добрият начин да бъдат въвлечени всички, е да се започне от най-малките – децата в детските градини и учениците. Обучението как да се пести енергия, трябва да се съчетава с екологичното възпитание и опазването на природните ресурси.
Волфганг Шварц доскоро е бил директор на отдела за образованието, младежта и семейството в берлинския Сенат. Той координира проект, свързан с климатичните промени, в който участват берлински училища, и разказва как се е опитал да привлече максимално вниманието на медиите, а оттам и на обществото към тази тема.

Независимият институт по въпросите на околната среда (UfU) е научен институт и неправителствена организация (НПО) със силен профил в приложните изследвания в областта на екологичното образование, участието на обществеността, опазването на климата и екологичното право. Мотото му е „Екологични изследвания, насочени към гражданите“. Това означава, че се отчитат и техните виждания. Институтът е основан от учени и природозащитници по време на мирната революция в ГДР през 1989 г. и днес е единственият институт с нестопанска цел за социално-екологични изследвания с източногермански корени.
Институтът работи и по проблема за климатичната защита в контекста на образованието и екологичното възпитание. Освен обучения на учители специалистите в него консултират и местни власти. Периметърът им на действие е от детски градини до университети и курсове за професионална квалификация.
„Екологичното възпитание трябва да започне в най-ранна възраст и затова един от нашите проекти е за детските градини, наречен е „Деца на слънцето“ – казва Доротеа Карл от Института. – Той се осъществява в продължение на десет години. Говорим с преподавателите, проверяваме сградите. Учим децата какво представляват въздухът, слънцето, водата, как се образуват сенките. Правим много експерименти, подходящи за тяхната възраст. Това се техните първи срещи с техниката, измерванията и те са много горди от това. Учим ги да правят разлика между метеорологично време и климат и как човек може да въздейства върху него. И тук обученията на педагогически персонал са особено важни за постигане на целите на Проекта.“

Проектът „Използвай главата си, а не въглища“ продължава усилията на берлинския район „Панков“ за реализиране на потенциала за спестяване на енергия в обществените сгради, като насърчава потребителите да променят поведението си. С Проекта се осигуряват външни консултации в лицето на двама специалисти – един технически експерт, който оказва подкрепа по въпроси като регулирането на отоплението и системните инспекции, и експерт по комуникации в училище, който помага за организирането и проектирането на уроци, конференции и връзки с обществеността по теми, свързани с енергоспестяването. В момента в Проекта участват 17 училища в района – 15 основни, едно интегрирано средно и гимназия.

Четете повече в бр. 38, 21 – 27 септември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Научи нов цифров език през лятото Кой и как финансира училищата в ЕС Отвореното общество на Леуварден Камбаните в Никозия бият за Освобождението ни

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Международни

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Камерите са необходими във всяко училище

Next article

Правителството осигурява ръст на учителските заплати и инвестиции в образователна инфраструктура

Next article
Правителството осигурява ръст на учителските заплати и инвестиции в образователна инфраструктура

Правителството осигурява ръст на учителските заплати и инвестиции в образователна инфраструктура

Ученик с два приза за млад учен

Ученик с два приза за млад учен

4500 юноши участват в програмата „Деца и младежи в риск“

4500 юноши участват в програмата „Деца и младежи в риск“

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"