Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2016 Брой 40, 2016

Как всяко дете да постигне своя максимум

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28/05/2019
in Брой 40, 2016
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Обществото трудно приема нуждата от интегрираното им образование. Въпреки това подкрепа за тях ще бъде осигурена, както предвижда Законът за предучилищното и училищното образование.“ Това коментира зам.-министърът на образованието и науката Диян Стаматов по време на работна среща на тема „Образователните възможности за зрително затруднените деца и младежи с допълнителни увреждания – тяхното издирване, качествено обучение, подпомагане на родителите, преходът им към възрастни и интегрирането им в обществото“ в столичното Средно училище за деца с нарушено зрение „Луи Брайл“. Зам.-министър Стаматов представи проекта на Наредба за държавните изисквания за придобиване на квалификация „учител“, в която за първи път се залага обучение и по приобщаващо образование. Предвижда се студентите в педагогическите специалности да получават знания и умения за работа с деца и ученици със специални образователни потребности или от уязвими общности, както и да имат повече часове за практическа подготовка с тях. „Целта на тази работна среща с новия директор на училище „Пъркинс“ Майкъл Дилейни е дългогодишните ни американски партньори да представят пред МОН и Министерството на труда и социалната политика своята дейност и да споделят опит в ранното издирване на деца със зрителни и допълнителни увреждания и своевременното им обхващане в образователната мрежа. Те искаха да се запознаят и с опита на българските институции в оказването на социална подкрепа за развитието и интегрирането на тези деца в училище и в професионално отношение“, обясни за „Аз-буки“ директорът на училище „Луи Брайл“ Елка Белокапова. Заедно с МОН от „Пъркинс“ подкрепят през годините оборудването на специализирани кабинети в двете училища за деца със сензорни проблеми във Варна и в София. Жулиета Петкова – директор на СУ за деца с нарушено зрение „Д-р Иван Шишманов“ – Варна, сподели, че е необходимо при формиране на единните разходни стандарти за издръжка да се има предвид степента на увреждания на децата. „Нашите ученици имат нужда от много по-висок стандарт за издръжка, за да си вършим работата както трябва. Защото с децата с множество увреждания трябва да работят различни специалисти, които да използват и допълнителни технически средства. Ние не искаме децата да постигнат някакъв резултат, а своя максимум“, категорична бе Петкова.

Четете повече в бр. 40, 6 – 12 октомври 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailТърсят кадри за машиностроенето Default ThumbnailЛюбов, но не от пръв поглед Default ThumbnailМатематическата ни диаспора се среща у нас Да усъвършенстваш кода на образователната система

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Bulgarian Language and Literature, issue 5/2016, Volume 58

Next article

Реформата иска специалисти

Next article

Реформата иска специалисти

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.