"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 36, 2016

ФНИ предпочита анонимни оценители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-09-2016
in Брой 36, 2016
A A

Това заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева по време на редовен блиц контрол в ресорната парламентарна комисия относно това защо проекти, с които се кандидатства пред Фонд „Научни изследвания“, се оценяват от анонимни рецензии. Тя подчерта, че Фондът е самостоятелно звено и към управлението му има 21-членен Експертен съвет, в който се разглеждат подобни случаи. Вицепремиерът добави още, че по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ предстои да се проведе търг за външни оценители. За състоянието на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ министър Кунева подчерта, че другите оперативни програми имат собствена структура, а тук трябва да се изгражда структура със звената, които ще бъдат бенефициенти – особено за третата ос „Наука“ с центровете за върхови постижения. Закъснението по програмата е наваксано. До края на годината отворените и планирани за стартиране операции са на стойност 778 510 872 лв., или 56,8% от общия бюджет на Програмата. Договорените средства са 275 192 556 лв., или 21,35% от бюджета на Програмата. В процес на изпълнение са процедурите по приоритетни оси 2 и 3 – Система за кариерно ориентиране на училищното образование – 7,5 млн. лв., проект „Студентски практики“, фаза 1 – 37 млн.лв., „Студентски стипендии“, фаза 1 – 26 млн. лв. „Поддържане и усъвършенстване на разработената рейтингова система за висшите училища“ – 3 млн. лв. „Развитие способностите на учениците и повишаване на мотивацията им за учене чрез дейности, развиващи специфични знания, умения и компетентности“ – 140 млн. лв., „Осигуряване на условия и ресурси за изграждане и развитие на подкрепяща среда в детските градини и училищата за осъществяване на включващо обучение“, фаза 1 – 17, 5 млн. лв. Студентските и ученическите практики вече имат платформа, на която работодателите могат да се свързват с желаещите. И те, заедно с „Твоят час“, са трите програми, които са в ход. По повод съотношението между държавната поръчка за бакалаври и магистри, което е изцяло в полза на бакалаврите, Кунева отговори, че най-важен е въпросът за качеството на висшето образование. Общият прием е свързан със заявките на висшите училища и те са свързани с качеството и с възможността при по-високи показатели според рейтинговата система да имат по-голям прием. Това е от компетенциите на университетската автономия. Това, което може да направи Министерството, е да защити държавната политика, изготвяйки списъците със защитените и приоритетни специалности и професии.

Четете повече в бр. 36, 8 – 14 септември 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПари за младите в науката Default ThumbnailВълкът – лошият герой от приказките, или… В прегръдките на Слънцето Гени определят диетата на прилепите вампири

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

За новата екзотична лексика

Next article

Chemistry, Number 5/2016, Volume 25

Next article

Chemistry, Number 5/2016, Volume 25

Над 66 хиляди първокласници влизат в класните стаи

Силно начало за „Твоят час“

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"