Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2015 Брой 37, 2015

63 на сто от училищата имат до 300 деца

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28/05/2019
in Брой 37, 2015
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

В 294 школа има между 41 и 80 деца, а най-голямата категория в структурата на средното образование са училищата с между 80 и 200 ученици – 792. Между 200 и 300 ученици има в 346 школа. Статистиката сочи, че тези четири категории сформират 63 на сто от училищата у нас. Предвид начина на финансиране в областта на средното образование това са малки училища, които често срещат финансови затруднения за дейността си. Има и райони, където все още не са предприети стъпки за оптимизиране на училищната мрежа и местната власт на всяка цена иска да запази училищата. А това означава слети паралелки и намаляване качеството на обучението. Данните са на Министерството на образованието и науката и бяха представени преди началото на новата учебна година на годишната среща на началниците на регионални инспекторати в цялата страна. Домакин е Санаторно-оздравителен комплекс „Камчия”. В работата на форума взе участие министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев, зам.-министър Ваня Кастрева, учени от Българската академия на науката и експерти от МОН. Как изглежда системата на средното образование дни преди началото на учебната година? Очаква се двата випуска първокласници, които тази и следващата година влизат в класните стаи, да бъдат най-малките досега. Тази година 5- и 6-годишните, които започват задължителна предучилищна подготовка, са с над 500 по-малко от миналогодишните си връстници. Първокласниците ще бъдат с 2000 по-малко спрямо предходния випуск. Очаква се до 15 септември да бъдат записани още малчугани, но не се очаква драстично увеличаване на броя им. А това означава, че ще има училища с по-малко паралелки. Предвид структурата на училищната мрежа в страната най-много са училищата в областите с големи градове – София (295) и Пловдив (204). Най-малко са школата в областите Видин и Габрово – по 37. 94,15 на сто от учениците учат в дневна форма на обучение. Това са 729 463 ученици. Близо 1000 се обучават в индивидуална форма, а малко под 20 хиляди са избрали самостоятелната форма на обучение. Задочниците са над 13 хиляди, а във вечерните училища учат близо 7000 души. Очаква се обаче тези цифри да се стопят след проверките на МОН и регионалните инспекторати по образование за фиктивно записани ученици. Практиката досега показва, че във формите, различни от дневна, има най-много случаи на „мъртви души“ в клас.

Четете повече в бр. бр. 37, 10 – 16 септември 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Шахмат в детската градина Лошата дума не се забравя Българското училище се нуждае от добро управление Център по ИТ и физика откри столичната Математическа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Къща-музей или къща музей?

Next article

Chemistry, Number 5/2015, Volume 24

Next article

Chemistry, Number 5/2015, Volume 24

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.