Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2015 Брой 32, 2015

Рядко се замисляме какво стои зад оценките

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28/05/2019
in Брой 32, 2015
0
Рядко се замисляме какво стои зад оценките
0
Shares
0
Hits
Share on FacebookShare on Twitter

А НЕ какво знае и не знае детето, какви са пропуските в знанията му. „В последното изследване на PISA допитването до родителите показва, че за тях е много по-важно да има дисциплина и сигурна среда в училище, а не средният успех и резултатите на учениците, например от външното оценяване. В този смисъл по-скоро е важно детето да няма двойки, ако може да има отлични оценки – още по-добре. Но какво стои зад тези числа, малцина се замислят“, коментира тя. Н. Кристанова заяви още, че се надява предвидените в проектозакона стандарти, насочени към резултатите и постиженията на учениците, да посочат конкретно какви знания, умения и компетентности на дадения ученик по даден предмет стоят срещу получените тройка, четворка, петица, шестица. „В никакъв случай не бива да абсолютизираме международните изследвания, но те са червена лампичка, която светва през 3 или 5 години, че нещата имат нужда от преосмисляне“, казва още тя. Според нея шестобалната система е добра за оценяването в училище. Докато точковата система е подходяща при външното оценяване, например след VII клас, тъй като това улеснява класирането, защото позволява по-голямо разпределение при баловете. „Заблуда е, че с тестовото изпитване можеш да хванеш тройка, играейки на тото. Когато имаш 4 възможни варианта на отговор, изчислено е, че вероятността да уцелиш верния отговор е 25%. Въпросите с избираем отговор по БЕЛ за матурата са 30. 25% от тях не носят 23 точки, с други думи няма как да получиш среден 3 само ако налучкваш“, обяснява още Кристанова.

Четете повече в бр. бр. 32, 6 – 12 август 2015 г.

Your Image Description

Related articles:

С тракийското наследство пробихме „желязната завеса“ Водим открит диалог за реформи в образованието Времето на тебешира безвъзвратно отмина Науката се управлява като бизнес

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Личности

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2015, Volume 23

Next article

Bulgarian Language and Literature, issue 4/2015, Volume 57

Next article

Bulgarian Language and Literature, issue 4/2015, Volume 57

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.