"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Bulgarian Language and Literature Съдържание на сп. “Български език и литература” 2025 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2025, година LXVII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-02-2025
in Съдържание на сп. “Български език и литература” 2025 г.
A A

Bulgarian Studies in the Field of Contemporary Humanities

Dr. Georgi Gospodinov, Assoc. Prof.
Institute for Literature Bulgarian Academy of Sciences Sofia, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2025-1.1-G

SEE MORE

 

 

 

The Figure of the Old Bachelor in Bulgarian Literature

Prof. Tatiana Ichevska, DSc.
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-1T

Absract. This text tries to answer the question whether the figure of the old bachelor manages to provoke the interest of Bulgarian literature...

SEE MORE

 

 

 

Life Story and Literary Interpretation. Atanas Dalchev’s Work in Literature Textbooks for Secondary Education

Dr. Nadezhda Stoyanova, Assoc. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-2S

Absract. В изследването се проследява сложният път за включването на творчеството на Атанас Далчев в списъка на изучавани автори в средното образование след 1944 г. Макар и приет за един от най-значимите български поети, неговото влияние върху младите поколения се определя като негативно в идеологизираната критика…

SEE MORE

 

 

 

Svetoslav Minkov’s Place in Literature Curriculа

Гл. ас. д-р Мария Русева
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-3R

Absract. Настоящата статия проследява присъствието на писателя Светослав Минков в учебните програми по литература преди и след 1989 г. до момента на отпадането му съобразно последната Наредба № 5 от 2015 г. за държавен образователен стандарт при изучаването на българска литература в училище…

SEE MORE

 

 

 

Hristo Botev as a “Great Dead” according to “Misal” Literary Circle

Dr. Anna Alexieva, Senior Assist. Prof.
Institute for Literature - Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-4A

Absract. Статията се занимава с идеологическото моделиране на образа на Христо Ботев, предприето от представителите на кръга „Мисъл“…

SEE MORE

 

 

 

Developing Intercultural Sensitivity through Literature Education

Prof. Adriana Damyanova, DSc.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-5D

Absract. Текстът използва Модела на развиване на интеркултурна чувствителност (Developmental Model of Intercultural Sensitivity – DMIS) на американския социолог Milton Bennett, за да проблематизира някои образователни стереотипи и да разкрие част от възможностите на четенето интерпретация, или на разбиращото четене на литература в училище, да способства за развиването на интер- и интракултурната чувствителност на учениците…

SEE MORE

 

 

 

The Category of Case in the First Grammar Books of the Bulgarian Language

Senior Assist. Prof. Dr. Encho Tilev
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-6T

Absract. Обект на изследване в тази статия са три граматики на българския език от епохата на Българското възраждане – „Болгарска грамматика“ на Неофит Рилски, „Славеноболгарское дѣтоводство“ на Неофит Бозвели и Емануил Васкидович и „Грамматика славено-болгарска“ на Христаки Павлович…

SEE MORE

 

 

 

Pragmatic Strategies in Text. Alienation

Гл. ас. д-р Михаела Москова
Institute for Bulgarian Language Bulgarian Academy of Sciences Sofia, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-7М

Absract. Както е известно, в българския език липсва координация на времената в сложното съставно изречение…

SEE MORE

 

 

 

Bulgarian Studies as One of the Slavic Studies at the Faculty of Arts of Comenius University in Bratislava

Dr. Miglena Mihaylova-Palanska
Comenius University in Bratislava
Institute for Bulgarian Language “Prof. L. Andreychin” - BAS
Наталия Щастна
Comenius University in Bratislava

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-8MN

Absract. Авторките на статията проследяват възникването и развитието на славистиката и в частност на българистиката във Философския факултет на Университета „Коменски“ в Братислава1…

SEE MORE

 

 

 

 

Literary Bulgaria. Third Traveling Conference “Picturesque Bulgaria – Interdisciplinary Dialogues at Home” (September 16 – 22, 2024, Sofia, Tryavna, Gabrovo, Pomorie, Plovdiv)

Anton Nikolov
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2025-1-9AN

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

No related posts.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Откриха новата лаборатория на антарктическата ни база

Next article

В ОУ „Васил Левски“ – Белене, подготвят учениците за живота

Next article
В ОУ „Васил Левски“ – Белене, подготвят учениците за живота

В ОУ „Васил Левски“ – Белене, подготвят учениците за живота

Превенцията е ключът към зависимостите

Превенцията е ключът към зависимостите

Всяко дете намира своето място и значимост

Всяко дете намира своето място и значимост

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"