Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Трудното лесно

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
11/05/2022
in Брой 19, 2022
0
Вестник "Аз-буки"
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Николай КЪНЧЕВ

Математика, химия, физика, география. Тях определят като „трудни“ средношколците, които участват в прегледа на учебните програми до X клас. Има проблем в STEM образованието или е друга причината? Да
въведем още една променлива. Децата със среден успех под 5,20 по-трудно разбират изучаваните предмети. И още една – петокласниците и шестокласниците най-много се плашат от математиката. В съ-
щото време смятат, че тя развива мисленето, но пък не им е ясно как ще я ползват в бъдеще. Също – приемат за труден прехода от човек и общество към история и география.
За разлика от „трудната“ математика в нашето уравнение сборът от четирите променливи не е равен на 4, а на 1. Веднага обясняваме – явно всички променливи имат общ корен. И той е усложнената материя, която се преподава по някои предмети – дотолкова, че има теми, достойни за университета. От една страна, има предмети, по които темите в учебния план се увеличават напук на намаляването на седмичните им часове, от друга – предмети, чиято програма не е „мръднала“ от десетилетия и е пълна с клишета за окупатори освободители или хитреци герои.
Ако някои тези изглеждат преекспонирани, не е случайно. „Подсилването“ има за цел не да обижда, а да акцентира върху тенденции, които не помагат за повишаване на интереса сред децата. Учениците оценяват опитите на своите учители да разнообразяват представянето на учебния материал, но виждат също, че на преподавателите не им стига време за това. Това, което все още не виждат, е повече практически упражнения и участие в проектни дейности.
Решението изглежда лесно – отнемаме „баласт“ от теорията, за да отворим възможности на децата да учат чрез практика.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Отговорност Вестник "Аз-буки"Извън прожекторите Министър Цоков разпореди проверка на пловдивско училище Вестник "Аз-буки"Нека Силата бъде с вас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Разговорите за атестиране на академичния състав продължават

Next article

Contemporary Bulgarian Children's Literature and the Formation of Reading Comprehension Skills in Primary School Age

Next article

Contemporary Bulgarian Children's Literature and the Formation of Reading Comprehension Skills in Primary School Age

Последни публикации

  • Foreign Language Teaching, Number 4/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2025, Volume 52
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2025, Volume 52
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.