Последователната работа дава резултати, убедени са в НУ „Отец Паисий“ – село Динк
Всичките ни деца са обхванати в дистанционното обучение. От миналата година всички колеги разполагат с лаптопи. А през тази сме осигурили 35 таблета и плащаме пакети за достъп до интернет мрежата, за да не пропуснат нито час 46-тимата ни ученици.“ Това споделя в началото на разговора ни Вълка Пашкулова – директор на НУ „Отец Паисий“ в пловдивското село Динк. И пояснява, че с децата се работи асинхронно. Създаден е график, като част от подготвените от учителите материали се качват в Classroom, а други се разпечатват и пращат на децата чрез образователния медиатор към училището. После те се връщат.
„През миналата пролет работихме по същия начин през март, април и май. Но сега е по-лесно, всички имаме повече опит и друга нагласа. Всеки от колегите има създадена база данни и разработени уроци“, отбелязва още директорката.
По думите родителите, които могат, помагат при дистанционното обучение на децата. Освен това учениците могат да се свързват по телефона или през чатове с класните ръководители и учителите от целодневната организация, ако имат затруднения и въпроси по уроците и поставените задачи. И още – всяка седмица учителите осъществяват връзка с децата, за да разберат дали имат проблеми с материала.
От миналата година в училището е въведен и електронен дневник. Има изградена wi-fi мрежа, а във всяка класна стая има монитори и мултимедии, които педагозите използват в часовете си. Школото разполага и с интерактивна дъска, която също допринася за интересните часове. А осемте педагогически специалисти редовно развиват квалификацията си, за да прилагат нови подходи и да използват пълноценно техническите устройства. Повече от половината са млади учители, а трима от тях са мъже, което, по думите на директорката, оказва ползотворно влияние върху образователния процес и атмосферата в колектива. „Младите колеги са амбициозни, всички продължават да учат и да се квалифицират. Няма колега, който да не е минал през обучение“, казва Пашкулова.
Освен педагозите за децата се грижат още педагогически съветник и медицинско лице. „Осигуряваме на децата и безплатна закуска и обяд, като разходите се покриват от училищния бюджет“, разказва още събеседничката ми. Добавя, че се стремят да развиват и материалната база на училището. Направена е вътрешна изолация, а отоплението е на климатици. Децата вече имат и нови масички и столчета за всяко от тях. Закупени са шатри и оборудване за обучение на открито.
„През лятото ги използвахме, а колегите със собствен труд направиха от палети пейки и оборудвахме кътове за обучение навън, когато времето го позволява. Сега ще поставим и пречистватели на въздуха в стаите. Осигурени са и различни уреди за спортна дейност“, изброява директорката.
В училището се провеждат и дейности по интереси, като работят клубове „Здравословно хранене“, „Сръчни ръчички“ и „Сладкодумни странички“ за развитието и по-доброто овладяване на българския език. Партньор на школото е Центърът за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“. И по програмата „Фолклор на етносите – ромски фолклор“ децата са обхванати в следобедните часове в няколко групи за песни и танци.
Директорката отбелязва още, че нямат проблеми и с посещаемостта. Всички деца са обхванати. Работи се с кметството, като екипите по Механизма за обхват минават през семействата и разговарят с тях за важността на обучението.
„Работим и по проектите „Подкрепа за успех“, „Образование за утрешния ден“ и „Активно приобщаване в предучилищното образование“. Няколко години поред работихме и по проекта „Нов шанс“ за ограмотяване на възрастни. Всички, които имахме възможност да обхванем и които препращаха от бюрото по труда, бяха включени в групите. И от заниманията има ефект“, отбелязва директорката Пашкулова. Според нея в общността се забелязва постепенна промяна в отношението към образованието и за мнозина то придобива значение. „Всички от възпитаниците ни се записват в V клас в други училища“, добавя директорката.
Децата в училището се увеличават в последно време. „Тази и миналата година имаме повече ученици и деца в подготвителната група, в която сега се грижим за 24 деца на 5 и 6 години“, разказва Пашкулова. И специално отбелязва допълнителната работа в подготвителните групи по овладяването на българския език, формирането на навици и социализацията.
Добавя, че подкрепя задължителното обхващане на 4-годишните в предучилищно образование, защото по този начин те по-лесно ще се подготвят и адаптират към условията в училище.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg