"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 50, 2018

Градим Вавилонска кула, обединяваща народите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-12-2018
in Брой 50, 2018
A A

Според него Европейските училища градят Вавилонска кула – но не на разделението, а на разбирателството. На двора всички деца са заедно, не само със сънародниците си, а и с представителите на различни езикови секции. Дори и най-малките играят заедно, създават приятелства в естествена многоезична среда. Езикът не пречи, напротив. Те общуват без никакъв проблем. Това е своеобразна педагогическа лаборатория, която събира добрите идеи по всички предмети – включително история, математика, физика, химия, математика, икономика… „Ако гледаме цялата система на Европейските училища – за над 50 националности, учещи и работещи заедно, следващи идеята, че ако искаш да учиш чужд език, трябва първо да стъпиш на своя роден. След това има възможности за няколко други езика – два, три, дори четири, ако си много запален“, казва още Бородой. В Европейските училища децата научават, че една от основните ценности е демокрацията. И с това идва и отговорността. „В момента сме на прага на сериозни реформи, особено в предметите от областта на природните науки. Искаме да промотираме умения, нужни на бъдещето и много по-практически насочени. Да вървим от знания към придобиване на компетентности. И в момента при нас една четвърт от програмата е свързана с природните науки, при около 10% средно за Европа. Заедно с езиците, философията, етиката природните науки са ядрото на учебната ни програма“, твърди Бородой.

Четете повече в бр. 50, 13 – 19 декември 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Емил Радев – депутат в Европейския парламент: Образоваността носи дългосрочна сигурност Чл.-кор. проф. д.х.н. Николай Денков, министър на образованието и науката: Не може да има качествено висше образование без наука и изследвания Проф. д-р Ивайло Копрев, ректор на Минно-геоложкия университет: Амплоато ни е да създаваме минни инженери Мая Стойчева-Николова, началник на РУО – Кюстендил: Не само заплатата трябва да води учителите в училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Интервю

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Annual contents of Istoriya-History, 2018

Next article

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2018 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2018 г.

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2018 г.

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2018

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"