"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2015 Брой 46, 2015

Рейтингът – „играч“ при финансирането на университетите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-11-2015
in Брой 46, 2015
A A

Това стана ясно при представянето на новото издание на системата. „Петата версия се превръща в инструмент за мониторинг, в инструмент за оценка на качеството на висшето образование у нас, в инструмент за избор на висше училище съобразно потребностите на заинтересованите групи“, коментира доц. Мария Фъртунова – директор дирекция „Висше образование“ в МОН. Какво показват тазгодишните данни? Подобрява се връзката висше образование – пазар на труда, но едва с един процент. Промените са пренебрежително малки и не оказват влияние върху общата картина. А тя е, че висшето образование у нас подобрява шансовете за реализация на пазара на труда, намалява риска от безработица (едва около 3.7% са на борсата). Проблемът обаче е в това, че всеки втори висшист работи на позиция, за която не се изисква висше образование. А всеки четвърти не се осигурява в България. Причината според Георги Стойчев – ръководител на консорциума, който изготвя рейтинговата система, е в структурата на висше образование и наличието на дисбаланси в разпределението на студентите в различните професионални направления, както и във връзката с пазара на труда. В някои професии има баланс между търсенето и предлагането на кадри с висше образование, а в други се очертава остър дефицит. Пример за последните са отбраната, здравеопазването и IT технологиите. И в трите направления безработицата е изключително ниска – клони към нула, а реализацията гони 100-те процента.

Четете повече в бр. 46, 12 – 18 ноември 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Общи усилия за бъдещето Медицинският в Плевен с две нови специалности Проф. Младенов с нов ректорски мандат в Пловдивския университет „Снежни спортове“ на НСА на 70 години

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

History, issue 6/2015, Volume 23

Next article

Философия, година XXIV, книжка 4, 2015

Next article

Философия, година XXIV, книжка 4, 2015

Професионално образование, година XVII, книжка 6, 2015

Започна диалогът за стандартите

Започна диалогът за стандартите

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"