"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Steam компетенции при учениците от начален етап

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-07-2025
in Uncategorized
A A

Д-р Илона Суличка

Trakia University - Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/ped2025-5.08

Abstract. STEАM образованието се изгражда като нова концепция, като иновативен вариант на компетентностно ориентираното обучение. По своята интегративност то има възможност да обедини познавателните цели на природо-математическите учебни предмети в началното училище и да очертае тяхната практическа значимост. В този смисъл STEАM образованието организира обучителна среда, в която се развива паралелната парадигмална новост в образованието, а именно – формиране на компетентности. В настоящата статия се разглежда интердисциплинарната същност на STEАM обучението и възможността в тази среда да се развият интердисциплинарни компетенции при учениците от начален етап. Една от основните компетентности, върху които се акцентира при този вид обучение, е компетентността „Решаване на проблеми в сътрудничество“. Чрез организиране на симулационна проектно ориентирана среда и чрез конструиране на изследователска комплексна методология е възможно да се проследят процесите на формиране на тази компетентност. Представят се емпирични резултати, получени от един от инструментите, с които се измерва личностно-мотивационният ефект при формирането на тази компетентност в STEАM организирана образователна среда. Правят се изводи и обобщения за концептуалната и практическата значимост на STEАM интердисциплинарното обучение в начален етап.

Keywords: STEАM обучение; начален етап; решаване на проблеми в сътрудничество

Log in to read the full text

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHygiene As A Concept And A Subject In The Revival School Default ThumbnailСистема за стимулиране и усъвършенстване уменията на учениците за творческо мислене Default ThumbnailKiril Krastev's Book “Memories of the Cultural Life between the Two World Wars” – Return of Modernism Default ThumbnailA Joint Macro- and Microscopic Authentication Key for Pharmacognostic Analysis of Croci Sativi Stigma and Its Common Adulterants on the Bulgarian Market

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students

Next article

Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене

Next article

Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене

Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас

Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"