"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Изграждане на компетенции и компетентности за моделиране в обучението по математика в детската градина и началното училище при студенти бъдещи учители

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-05-2025
in Uncategorized
A A

Maria Temnikova

Trakia University -Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/ped2025-4s.04

Absract. В периода на предучилищното и началното обучение се изгражда базисната математическа подготовка на 3 – 11-годишните деца. Съществен за учебния процес е проблемът за активизиране и стимулиране на познавателната им интереси, включването им в продуктивни практически дейности и развитието в единство на конкретно-образното и абстрактно-логическото им мислене. Един от аспектите за разрешаването му e прилагането на метода моделиране в методическата работа по математика. Ето защо изграждането на професионални компетенции и компетентности относно адекватното му използване при преподаване на математическото съдържание е значимo за студентите бъдещи детски и начални учители. Изследването е лонгитюдинално и в хода на провеждането му е конструиран и апробиран функционално-технологичен модел за теоретична и практическа подготовка. В статията са представени някои от теоретичните постановки, въз основа на които са изградени и аспекти от методическата работа с различни видове модели, които се използват при решаване на математически задачи. Резултатите от емпиричното изследване доказват, че у студентите се изграждат концептуални знания и умения за метода моделиране, който съдейства за ефективна методическа работа при преподаване по достъпен начин на математическите понятия.

Keywords: метод; моделиране; методика на обучение по математика

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСистематичен преглед на парадигмални подходи за изследване и моделиране на образователни екосистеми Default ThumbnailAddition and Subtraction of the Numbers up to 1000 without Crossing Using Scratch Default ThumbnailGamification in Universities – Students’ Satisfaction and Assurance of Learning Default ThumbnailDevelopment of the Information Economy Concept and the Transition to Industry 5.0
Tags методметодика на обучение по математикамоделиране

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Сп. „История“, книжка 2/2025, година XXXIII

Next article

Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти

Next article

Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти

Трансконтиненталният трансфер на Фрьобеловата педагогика – американският контекст

Дигиталното рисуване в обучението по рисуване на студенти от педагогическите специалности

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"