Езиковите контакти и техните резултати
Mr. Ilya Zlatanov
Sofia University
https://doi.org/10.53656/for2024-06-01
Absract. Редица учени, както и широк кръг неспециалисти си задават въпроса дали българският не е език от креолски тип, т.е. продукт на непълно усвояване от страна на носители на други езици?
Превключване на езиковия код като феномен на междуезиковото взаимодействие: върху примери от български и турския език
Исмаил Оркун Атасой
Гюлсюм Сонгюл Ерджан
Университет „Докуз ейлюл“ – Турция
https://doi.org/10.53656/for2024-06-02
Absract. Междуезиковото взаимодействие се отнася до езиковите резултати, които възникват, когато общности, говорещи различни езици, взаимодействат помежду си…
Specifics of Pedagogical Speech in Distance Learning
Natalya Zhadko
Moscow City Pedagogical University
https://doi.org/10.53656/for2024-06-03
Abstract. From the perspective of the activity approach, the author examines the difficulties faced by university teachers when conducting classes in a digital environment (in distance learning)…
The Parents‘ Perspective: Overcoming the Challenges and Discovering the Benefits of Early Second Language Acquisition
Maria Mladenova
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/for2024-06-04
Abstract. This article examines the impact of Early Second Language Acquisition (ESLA) on children‘s development from the perspective of parents…
Учебно пособие по четене на текстове по козметика (върху материал от руски език)
Ирена Петрова
Episkop Konstantin Preslavski Shumen University
https://doi.org/10.53656/for2024-06-05
Absract. По време на всички етапи на обучение по чужди езици са важни въпросите за създаване на учебни материали…
К вопросу о переводе поэтических текстов в романе Евгения Водолазкина „Чагин“
Dr. Antonia Pencheva
University of National and World Economy
https://doi.org/10.53656/for2024-06-06
Absract. В статье рассматривается роль и функция поэтических текстов для создания образной характеристики персонажей в романе „Чагин“ Евгения Водолазкина…
Компютърните игри с митологично съдържание – бягство от реалността или нов образователен хоризонт
Dr. Elitsa Milanova, Assist. Prof.
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”
https://doi.org/10.53656/for2024-06-07
Absract. Статията изследва репрезентацията на китайската митология в компютърните игри и потенциала им като лингводидактичен инструмент при компетентностния подход на обучение в часовете по китайски език и култура…
Пространствените измерения на изменението на климата и глобалното езиково разнообразие
Климент Найденов,
Методи Иванов,
Антонина Атанасова,
Димитър Атанасов,
Александър Пейчев
Sofia University
https://doi.org/10.53656/for2024-06-08
Absract. Сложната връзка между езиковото многообразие и изменението на климата е многостранен феномен…
Подходи за промяна в качеството на училищното образование
Светлана Александрова
Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/for2024-06-09
Absract. Статията анализира областта на въздействие от Националната стратегия за учене през целия живот (НСУЦЖ 2014 – 2020), която касае подобряване на качеството на училищното обучение, повишаване на постиженията на учещите, придобиване на ключовите компетентности и развитие на личността, и поставя началото на актуални и днес усилия за промяна в учебната среда и въвеждане на компетентностен подход в образованието…
Сирма Данова (12.11.1984 – 22.10.2023)
Владимир Сабоурин
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
https://doi.org/10.53656/for2024-06-10
Силата на постистината
Владимир Градев
Sofia University
https://doi.org/10.53656/for2024-06-11
Родноезиковото и чуждоезиковото обучение – единна образователна система
Prof. Dimitar Vesselinov, DSc.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/for2024-06-12